نوار صوتی قتل خاشقجی در اختیار چند کشور قرار گرفته است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نوار صوتی زمان به قتل رسیدن «جمال خاشقجی» را در اختیار عربستان سعودی، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان»، رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد: نوار صوتی زمان به قتل رسیدن جمال خاشقجی را در اختیار عربستان سعودی، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا قرار داده است.

منابع آگاه ترکیه پیش از این از وجود شواهد صوتی در هنگام به قتل رسیدن روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان واقع در استانبول خبر داده بودند.

اردوغان پیش از سفر به فرانسه برای شرکت در مراسم صد سالگی پایان جنگ جهانی اول در پاریس به رسانه‌ها گفت: «ما مدارک صوتی داریم که آنها را به عربستان سعودی، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا داده‌ایم. همه این کشورها به مکالمات ضبط شده گوش داده‌اند.»

رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد: «نیازی به پیچیده کردن قضیه نیست. آنها به طور قطع می‌دانند که قاتل یا قاتلین در میان آن ۱۵ نفر کیست. دولت عربستان سعودی می‌تواند با به حرف درآوردن این ۱۵ نفر حقیقت را فاش کند.»

ترکیه پیش از این نیز نسبت به اراده عربستان سعودی برای «همکاری صدقانه» در رسیدگی به پرونده قتل روزنامه نگار منتقد این کشور ابراز تردید کرده بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 976326

وب گردی

وب گردی