کنگره بین المللی روز جهانی دیابت در اردبیل برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از برگزاری کنگره بین المللی روز جهانی دیابت از 23 تا 25 آبان در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در نشست با اصحاب رسانه استان، گفت: در این همایش تازه ترین پیشرفت و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه تولید داروهای دیابت، اقدام های پیشگیرانه انجام شده در ارتباط با شناسایی و درمان بیماران دیابتی ارائه می شود.

وی افزود: این گنگره به مدت 25 سال به میزبانی تهران برگزار می شد که به واسطه پیگیری ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برای اولین بار در کشور برگزاری این کنگره بین المللی به واحد اردبیل محول شد.

او اظهار کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای مردم در ارتباط با سلامت نبوده و این وظیفه بخش های غیردولتی است که کمک حال دولت باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل را همزمان با علمی بودن، هدفدار عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مأموریت جدید خود مسئولیت اجتماعی استانی برای خود در دو محور سلامت و گردشگری تعریف کرده است و در کنار فعالیت های وسیع علمی خود به این دو محور نیز متمرکز شده است.

وی آگاهی های عمومی مردم در ارتباط با شناخت بیماری دیابت و راه های مفید و موثر پیشگیری و درمان آن را در کاهش تعداد جمعیت مبتلایان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نقش رسانه های گروهی در این زمینه غیرقابل انکار است.

وی از راه اندازی ستاد ملی جایگزینی شکر با شیرین کننده‌های طبیعی در حاشیه این کنگره بین المللی برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خبر داد و افزود: در این طرح از تولیدکنندگان محصولات نوشیدنی و غذایی دعوت می‌شود تا به جای شکر برای شیرین کردن محصولات خود از مواد طبیعی استفاده کنند تا آمار مبتلایان به بیماری دیابت کاهش یاید.

دکتر رسولی: 70 درصد بیماران مبتلا به دیابت متاسفانه از ابتلا به این بیماری خطرناک که درمان آن بسیار پرهزینه نیز می باشد خبر ندارند و این وظیفه رسانه ها، سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی است تا به کمک دولت آمده و طوری برنامه ریزی و اطلاع رسانی کنند تا مبتلایان به این بیماری و یا کسانی که در معرض ابتلا هستند در راستای پیشگیری و کنترل بیماری خود عمل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: تولیدکنندکان می‌توانند با تغییر در فرایند تولیدات خود و یا بخشی از تولیدات خود را به این زمینه اختصاص دهند که حتی می‌توانند بدون ایجاد تغییر در تکنولوژی و فقط تغییر در فرمولاسیون تولید مواد غذایی سالم بدون زیان برای مصرف کننده گام بردارند.

رسولی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با ورود به این موضوع سلامت در صدد آن است تا تولید سلامت محوری را در کشور ترویج دهد که محیط دانشگاه بهترین محل برای چنین حرکت های علمی و عملی می‌تواند باشد.

وی از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات غذایی و دارویی در خصوص بیماری دیابت به عنوان نمایشگاه جانبی کنگره خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که دستاوردهای تولیدی از اکثر استانهای کشور که در حد بین المللی نیز هستند به معرض دید بازدیدکنندگان در خواهد آمد که نیازمندان به این محصولات می‌توانند نسبت به تهیه این محصولات درمانی نیز اقدام کنند.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی روز جهانی دیابت با بیان اینکه دیابت بیماری خاموش محسوب می شود، اظهار کرد: 70 درصد بیماران مبتلا به دیابت متاسفانه از ابتلا به این بیماری خطرناک که درمان آن بسیار پرهزینه نیز می باشد خبر ندارند و این وظیفه رسانه ها، سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی است تا به کمک دولت آمده و طوری برنامه ریزی و اطلاع رسانی کنند تا مبتلایان به این بیماری و یا کسانی که در معرض ابتلا هستند در راستای پیشگیری و کنترل بیماری خود عمل کنند.

رسولی حرکت های این دانشگاه را جهادی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل قابلیت حرکت و اقدام در چندین عرصه علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و حتی تولیدی را دارد و سرلوحه تمام این عملکرد خود را مبتنی بر حرکت جهادی می‌داند.

کد خبر: 976346

وب گردی

وب گردی