بیمارستان آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان احداث می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شهر همدان پتانسیل علمی بالایی دارد و این ظرفیت عظیم فقط در سطح استانی محدود نمی شود و می تواند فرا استانی یا حتی در سطح منطقه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین ایجاد رشته های پزشکی و دندان پزشکی در شهر همدان می تواند اتفاق بسیار مثبتی برای کل جامعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: موضوع تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد همدان از سال چند پیش مطرح شده است و این واحد دانشگاهی با وجود ظرفیت ها و پتانسیل بالایی که در حوزه تحصیلات تکمیلی دارد هنوز موفق به تاسیس دانشکده علوم پزشکی نشده است که در این زمینه قطعا نیازمند پیگیری جدی و همکاری مسولان مربوطه است.
وی ادامه داد: در این راستا باید بتوانیم شرایط پذیرش دانشجو در رشته پزشکی و پیراپزشکی را در دانشگاه آزاد همدان فراهم آوریم و همچنین باید دانشکده مربوط به رشته های مختلف علوم پزشکی همراه با تمام زیرشاخه های آن ایجاد کنیم.
حاجی بابایی افزود: مسئله دیگر احداث بیمارستان آموزشی تحت نظر دانشگاه آزاد همدان است که قطعا می تواند گامی موثر در ارتقای سطح علمی و پزشکی شهر همدان نیز شود.
نماینده مردم همدان بیان کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفته است، مراحل کار تا حدی با موفقیت پیش رفته است و برخی از رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی نیز در حال حاضر در این دانشگاه ایجاد شده است، برای ادامه کار نیز پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
وی تصریح کرد: شهر همدان پتانسیل علمی بالایی دارد و این ظرفیت عظیم فقط در سطح استانی محدود نمی شود و می تواند فرا استانی یا حتی در سطح منطقه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین ایجاد رشته های پزشکی و دندان پزشکی در شهر همدان می تواند اتفاق بسیار مثبتی برای کل جامعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز باشد.
حاجی بابایی در ادامه گفت: موضوع دانشکده علوم پزشکی همدان را از طریق مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری کرده ایم و خوشبختانه با همکاری و حمایت هایی که این عزیزان داشته اند، توانستیم مراحل اولیه این کار را به اتمام برسانیم که در این راستا امیدواریم با همراهی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین شهر همدان این هدف بزرگ را محقق سازیم.
وی در پایان تاکید کرد: در این راستا باید بتوانیم با همراهی و عنایت بیشتر مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مسئولان شهر همدان این برنامه را با سرعت بیشتری پیش ببریم و برای تاسیس دانشگاه، مکان مناسبی در دانشگاه آزاد واحد همدان نیز در نظر گرفته ایم. همچنین برای احداث بیمارستان نیاز به یک زمین دولتی داریم که با یاری خداوند و نظارت جدی مسئولین مربوطه می توانیم این هدف بزرگ را در راستای ارتقای سطح دانشگاهی، علمی و پزشکی ایران اسلامی محقق سازیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 976351

وب گردی

وب گردی