گیاهان دارویی: وضعیت فعلی و آینده

گیاهان دارویی هنوز به طور گسترده ای، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، به عنوان منبع اصلی مراقبت بهداشتی مصرف می شوند زیرا افراد معتقدند که مصرف آن ها عوارض جانبی ندارد و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، دسترسی به آن ها آسان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مصرف گیاهان دارویی در سراسر جهان بیش از دو یا سه برابر داروهای معمولی است. این گیاهان دارویی می توانند راه را برای پزشکی مدرن هموار می کند.

اگر چه محصولات گیاهی سنتی در طبیعت ناهمگنند اما تایید آن ها شامل چالش های گوناگونی در کنترل و اطمینان از کیفیت و فرآیند نظارتی هستند. بیشتر محصولات گیاهی که در حال حاضر در بازار موجودند، باید مراحل تاییدیه دارویی را طی کنند تا اطمینان دارویی و اثربخشی شان را نشان دهند. بنابراین برای جلب اطمینان افراد و برای گنجاندن محصولات گیاهی در سیستم مراقبت بهداشتی، محققان، تولید کنندگان و سازمان های نظارتی باید روش های علمی و آزمایشات بالینی انجام دهند تا از کیفیت و سازگاری محصولات گیاهی سنتی اطمینان حاصل کنند.

مصرف داروهای گیاهی تنها به کشورهای در حال توسعه محدود نمی شود. حدود 70% از پزشکان در فرانسه و آلمان به طور مداوم داروهای گیاهی را تجویز می کنند، حتی تعداد بیماران متقاضی این داروها نیز به طور گستره در حال افزایش اند و علاوه بر آن، طب گیاهی به علت پیشرفت علم پزشکی و شیمی دارویی بار دیگر محبوبیت پیدا کرده است.

داروهای گیاهی از تجزیه و تحلیل علوم پزشکی بهره گرفتند و این در حالی است که درمان های گیاهی و داروهای گیاهی موثر در حال حاضر شناسایی شدند. تجربیات آزمایشگاهی و آزمون و خطاها نشان می دهند که درمان های مختلف گیاهی هنوز به شدت موثرند.

برای رسیدن به مرحله اطمینان و اثربخشی محصولات گیاهی و استفاده از آن ها به عنوان درمان اصلی دارویی، برخی مسائل باید حل شوند. داروهای گیاهی در میان افراد مبتلا به بیماری های مزمن بسیار محبوب است بنابراین، پزشکانی که به طور سنتی آموزش دیدند دیگر نمی توانند محبوبیت داروهای گیاهی را نادیده بگیرند و باید بدانند که بسیاری از بیماران از داروهای گیاهی استفاده می کنند، پس باید در این مورد دانش کافی داشته باشند و با بیماران در ارتباط با طب گیاهی بیشتر بحث و گفت و گو کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976386

وب گردی

وب گردی