شریعتی نیاسر: سطح بندی های دانشگاه ها در رتبه‌بندی یونی‌رنک‌ایران، بازنگری می شود

معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری سطح بندی های دانشگاه ها در رتبه بندی یونی رنک ایران خبر داد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه چگونگی رتبه بندی و اعتبارسنجی در داخل کشور اظهار داشت: بیش از 2 سال است که نظام رتبه بندی خودمان را تحت عنوان یونی‌ رنک ایران اعلام کرده ایم،‌ دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی نیز بر اساس آن سطح بندی شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس رتبه بندی یونی رنک، دانشگاه های دولتی را در 4 سطح و دانشگاه ها و مراکز غیر انتفاعی را به 5 سطح طبقه بندی کرده ایم.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: به زودی فاز دوم بازنگری این فعالیت را آغاز خواهیم کرد،‌ نتیجه آن نیز در سال جدید اعلام خواهد شد.

وی در زمینه آخرین اخبار از رتبه بندی یونی رنک بیان کرد: در حال حاضر سطح بندی این دانشگاه ها در حال بازنگری است،‌ این بازنگری قرار است هر 2 سال یک بار انجام شود.

گفتنی است رتبه‌بندی موسسات آموزش عالی غیردولتی از سال 93 آغاز و در بهمن 94 به اتمام رسید، رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی نیز از بهمن ۹۴ به صورت آزمایشی آغاز و از اواخر سال 95 به صورت قطعی آغاز شد. این نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها «یونی‌ رنک» نام گرفته‌ است و متعلق به ایران است.

بر اساس این نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در دو بخش تخصصی و جامع سنجیده می‌شوند.به گفته نیاسر،‌با رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مدیران آموزش عالی از جایگاه خود باخبر می‌شوند، موسسات آموزش عالی به رقابتی سالم وارد می‌شوند، مدیران به دنبال برطرف‌کردن نقاط ضعف خواهند بود، همچنین این رتبه‌بندی به نهادهای بالادستی مانند وزارت علوم این شناخت را می‌دهد که برای گسترش رشته‌ها باید کدام دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976410

وب گردی

وب گردی