تجاری سازی ایده/ ساخت دستگاه تصفیه آب توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت‌ دانش‌بنیان از ساخت دستگاه تصفیه آب در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه قابلیت ضدعفونی و میکروب زدایی را دارد که یک روش کاملا جدید و به روز و منحصربفرد است.

محمد کیانی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارک علم‌ و فناوری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، در خصوص جشنوراه بین‌المللی نوآوری انرژی کپکو در کره جنوبی اظهار داشت: جشنواره بین المللی نوآوری انرژی Bixpo۲۰۱۸ توسط وزارت تجارت و صنعت کشور کره جنوبی و با مشارکت فدراسیون جهانی مخترعان و کپکو (بزرگترین شرکت تولیدکننده انرژی جهان)، به منظور معرفی هر چه بهتر و حمایت از دستاورد‌های نوآورانه پژوهشی مخترعان در بخش انرژی‌های نو، انرژی‌های پاک دوست دار محیط زیست، برق و الکترونیک، برگزار شد.

وی از دریافت جایزه ویژه فدراسیون بین المللی مخترعان برای طرح خنک سازی ترانسفورمر به وسیله زمین سرمایشی خبر داد و افزود: طرح تصفیه خانه سیار با قابلیت ضد عفونی و میکروب زدایی را با همکاری ابوالفضل واحدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و معاون آموزشی دانشگاه، به انجام رساندیم که این طرح پیش از این نیز در بخش اختراعات جشنواره فناوری‌های نوین در صنعت آب و برق (بهمن ۱۳۹۶)، حائز رتبه اول شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفته بود.

کیانی تاکید کرد: هر ساله طرح‌های جدید به جشنواره مسابقات مخترعین معرفی و بعد از بررسی و ارزیابی و شرکت در جشنواره از ایده‌های برتر تقدیر به عمل می‌آید. این جشنوراه به‌ منظور معرفی هر چه‌بهتر و حمایت از دستاوردهای نوآورانه پژوهشی مخترعان در حوزه‌ انرژی‌های نو، انرژی‌های پاک، محیط‌زیست، برق و الکترونیک، برگزار می‌شود.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه در این جشنواره ما شش طرح را ارائه کرده بودیم، گفت: این طرح‌ها هنوز به مرحله ثبت نرسیده و ما در حال پیگیری آن هستیم تا بتوانیم این طرح‌ها را به ثبت برساینم.

کیانی از ساخت دستگاه تصفیه آب خبر داد و گفت: این دستگاه قابلیت ضدعفونی و میکروب زدایی را دارد که یک روش کاملا جدید و به روز و منحصربفرد است. موضوعی که ناسا و مراکز پیشرفته تحقیقاتی در دنیا در این زمینه سرمایه گذاری کلانی انجام می‌دهند. ما به دنبال دستگاهی بودیم که بتوانیم بدون افزودن مواد شیمیایی و کارهای تصفیه آب را انجام دهیم.

مدیرعامل مبتکران صنعت تجارت هیربد تاکید کرد: در ایران نمونه سازی را این دستگاه را انجام دادیم و الان به دنبال به مرحله صنعتی سازی هستیم.

وی در ادامه گلایه‌ای نیز داشت و گفت: متاسفانه در اجرای تمام طرح‌ها هیچ‌کدام از نهادها حمایت اساسی نکردند و این پروژه‌ها با سرمایه بخش خصوصی بوده است.

کیانی افزود: در دنیا؛ اسرائیل تکنولوژی ساخت دستگاه تصفیه آب را از پایه شروع کرده و به محصولی رساند که خروجی آن کمتر داشت و نتوانست آن را به مرحله تجاری سازی و اقتصادی هدایت کند، این درحالیست که ما صفر تا 100 این تکنولوژی را خودمان در داخل کشور به مرحله تولید رساندیم تا جایی‌که مشکل تجاری‌سازی را برطرف کردیم.

وی ادامه داد: سابقه ساخت این دستگاه در دنیا بیشتر از 5 سال نیست همزمان در امریکا و کشورهای اروپایی ما در این خصوص کار کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976435

وب گردی

وب گردی