ایران به درخواست سوریه در این کشور حضور دارد

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی تأکید کرد ایران به درخواست سوریه در دمشق است و درخواست‌های تل‌آویو مبنی بر ضرورت خروج نیروهای ایرانی از سوریه «غیرواقع‌بینانه» است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی اعلام کرد حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق بوده و مسکو نمی‌تواند از ایران بخواهد که سوریه را ترک کند.

بر اساس گزارش وبگاه اسرائیلی «تایمز»، ویکتوروف ادامه داد درخواست تل‌آویو برای خروج نیروهای ایرانی از تمام نقط سوریه «غیرواقع‌بینانه و غیرضروری» است.

سفیر روسیه ادامه داد تهران برای حمله به اسرئیل نقشه‌ای نمی‌ریزد و طی سال‌های اخیر هیچ اسرائیلی با گلوله ایرانی کشته نشده و این در حالی است که اسرائیل دهها بار به مواضع نیروهای ایرانی مستقر در سوریه حمله کرده‌اند.

وی که در کنفرانسی مطبوعاتی در داخل سفارت سوریه در تل‌آویو صحبت می‌کرد، در ادامه به «معامله قرن» طرح پیشنهادی آمریکا برای حل نزاع اسرائیلی-فلسطینی پرداخت و از مخالفت تشکیلات خودگردان برای مذاکره درباره این طرح انتقاد کرد.

ویکتوروف سپس اعلام کرد روسیه تروریستی نامیده شدن حماس را مردود می‌داند و از اسرائیل می‌خواهد با این جنبش مانند یک قدرت سیاسی مشروع برخورد کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت « این دست مواضع مورد قبول ما نیست و ما موضع خود را برای ایرانی‌ها روشن کرده‌ایم.

ویکتوروف پیرامون تحویل سامانه موشکی اس 300 روسی به سوریه نیز گفت «نباید به این مسأله مانند یه اقدام تنبیهی یکجانبه علیه اسرائیل نگاه شود. روسیه این کار را انجام داد زیرا باید از نظامیان خود در سوریه محافظت کند».

مهرماه سال جاری (1397) وزارت دفاع روسیه از تخلیه تجهیزات سامانه‌های موشکی اس‌ــ۳۰۰ در خاک سوریه خبر داد. این اقدام بعد از ساقط شدن یک هواپیمای نظامی ایلوشن-20 روسیه در جریان حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به لاذقیه صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 976442

وب گردی

وب گردی