معتمدی: اشتراکات فرهنگی با کشورهای آسیایی، زمینه ساز گسترش تعاملات علمی و پژوهشی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: اشتراکات سیاسی و بعضا فرهنگی کشور ما با کشورهای آسیایی و شرقی می تواند زمینه مناسبی برای گسترش تبادلات و ارتباطات علمی و پژوهشی با این کشورها باشد.

دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر ما ارتباط خوبی با دانشگاه های خارج از کشور داریم و نیاز داریم عملکرد جامعه علمی و دانشگاهی خود را به سمتی پیش ببریم که این ارتباطات عمیق تر و بیشتر از گذشته گردد.

وی ادامه داد: سطح علمی و پژوهشی دانشگاه های ما در طی این سال ها و تعاملاتی که با دانشگاه های خارجی داشته اند توانسته موفقیت های متعددی کسب کند . اگرچه در تعاملات و تبادلاتی که در سال های اخیر با مراکز علمی و پژوهشی سراسر دنیا داشته ایم، محدودیت هایی بوده است اما با این حال باز هم توانسته ایم موفقیت های چشم گیری در حوزه های بین المللی داشته باشیم.

معتمدی افزود: گسترش تبادلات و ارتباطات با دانشگاه های آسیایی و شرقی رویکرد بسیار خوب و موثری در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور ما است و قاعدتا باید طوری حرکت کنیم که در کنار ارتباطات فعلی خود، تبادلات علمی و دانشگاهی خود با دانشگاه های آسیایی و شرقی گسترش دهیم و قطعا تمرکز بر این هدف می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در سطح دانشگاه های کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ما تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه های برخی از کشورهای آسیایی و شرقی از جمله: ژاپن، چین، هنگ کنگ، مالزی، کره و روسیه داریم اما قطعا لازم است با برنامه ریزی مدون این ارتباطات به طور بیشتر و بهتری توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درادامه گفت: در راستای این موضوع، باید از طریق همایش ها، نشست های مشترک و همچنین طرح ها و پروژه های علمی و تحقیقاتی ارتباطات خود را قوی تر کنیم. در واقع حوزه علمی و دانشگاهی حوزه ای است که کمتر از بقیه حوزه ها، متاثر از تحریم ها و محدودیت های سیاسی است و اساتید و دانشجویان ما باید نهایت تلاش خود در راستای تحقق این اهداف به کار گیرند.

وی بیان کرد: اشتراکات سیاسی و بعضا فرهنگی کشور ما با کشورهای آسیایی و شرقی می تواند زمینه مناسبی برای گسترش تبادلات و ارتباطات علمی و پژوهشی با این کشورها باشد.

معتمدی در پایان تاکید کرد: توجه به اهمیت موضوع پژوهش محور بودن و این که بتوان ایده های مقالات و پروژه های علمی و پژوهشی دانشجویان را در عمل پیاده کرد، همواره یکی از دغدغه های اصلی جامعه دانشگاهی بوده است و دانشگاه ها باید به این مسئله در راستای عملی کردن این طرح های علمی و صنعتی اهتمام ورزند. هر چند در حال حاضر پروژه های کاربردی زیادی در سطح کشور داریم اما قطعا باید درصد و میزان آن را افزایش دهیم تا اهداف کلان علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران را محقق سازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976447

وب گردی

وب گردی