سفیران مغز و شناخت برای ترویج علوم و فناوری‌های شناختی به مدارس می‌روند

با حمایت کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و به مناسبت "هفته ترویج علم" طرح سفیران مغز و شناخت در مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی تهران و برخی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، این طرح به منظور معرفی علوم و فناوری های شناختی با انجام سخنرانی ها توسط دانشجویان نخبه رشته های پزشکی، فنی مهندسی و روانشناسی و نصب روزنامه های دیواری با موضوع تازه های علوم شناختی در دو مرحله و در بیش از 150 مدرسه به اجرا در می آید.
طرح سفیران مغز و شناخت به‌ عنوان گامی مؤثر در جهت معرفی عمومی و آموزش نسل آینده محسوب می شود و مرحله نخست آن از اواخر ماه جاری برای یک دوره یک ماهه و گام بعدی این طرح همزمان با هفته آگاهی از مغز و در هفته اول اسفند امسال برگزار خواهد شد.
دانشجویانی که به عنوان سفیران مغز و شناخت به مدارس اعزام می شوند، دوره های تخصصی مبانی علوم شناختی، تشریح مغز، بیماری های اعصاب، فن بیان و روش تحقیق در علوم اعصاب شناختی را طی کردند.
علوم شناختی، دانشی میان‌رشته‌ای، نو و پویا است و می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی بشر کمک کند.
طرح سفیران مغز و شناخت با همکاری انجمن علوم اعصاب و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در سراسر مناطق 22 گانه تهران و برخی مدارس استان های کشور برگزار می شود.
طرح سفیران مغز و شناخت برای اولین بار در سال ۹۴ و در طول هفته‌ آگاهی از مغز با پیشنهاد و همکاری انجمن علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد.
در هفته سلامت روان، هفته ترویج علم و هفته آگاهی از مغز در سال های 95 و 96 نیز دانشجویان پزشکی و مهندسی، بعد از برگزاری جلسات آموزشی، به‌عنوان سفیران مغز و شناخت به تعدادی از مدارس استان تهران و استان ها اعزام و محتوای آموزشی مورد نظر را به دانش آموزان ارائه دادند.
بر اساس این گزارش، طرح سفیران مغز و شناخت با استقبال مثبتی در سطح مدارس و در میان دانش آموزان و مدیران این فضاهای آموزشی و علمی روبرو شد و در هر دوره انجام آن سالیانه چهارده هزار دانش آموز ، با حوزه های علوم شناختی و ساختارها و عملکرد مغز آشنا شده و آموزش های لازم را دریافت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976518

وب گردی

وب گردی