تولید سولفیت سدیم در ایران مطابق با استانداردهای جهانی

یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از دانش فنی داخلی در سال 76 به بهره برداری رسیده و نخستین تولید کننده سولفیت سدیم و متابی سولفیت سدیم مطابق با استانداردهای جهانی در ایران محسوب می شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، این شرکت از بدو تاسیس تا کنون هزاران تن از محصولات کاربردی در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، پالایش، تصفیه آب و فاضلاب، غذایی، نساجی، دارویی و غیره را تولید کرده و توانسته است جایگزین مناسبی برای برندهای معروف جهانی در ایران باشد.
شرکت سولفور شیمی کاشان تولید کننده سولفیت سدیم، متابی سولفیت سدیم، اکسیژن اسکونجر (سولفیت سدیم کاتالیستی) و بی سولفیت سدیم است و به گفته علی عبداللهی مدیر عامل این شرکت، متابی سولفیت سدیم در صنایع مختلف به عنوان احیا کننده، نگهدارنده و جلوگیری کننده ار فساد مواد غذایی و سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این محصول در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده و جلوگیری کننده از فساد مواد غذایی به خصوص میگو، آب میوه، سرکه، آبلیمو، غذاهای دریایی، میوه جات خشک و غیره، در صنایع عکاسی در محلول ظهور و برای اسیدی کردن محلول ثبوت، در صنایع چرم سازی برای آهک زدایی پوست، در صنایع آبکاری برای تصفیه فاضلاب حاوی یون کروم شش ظرفیتی و جهت جدا کردن کلر اضافی بعد از ، از بین رفتن یون سیانید، در صنایع کاغذ سازی برای سفیدگری، در صنایع شیمیایی به عنوان احیاء کننده، برای خالص سازی و جدا سازی آلدئیدها و کیتونها و برای تولید سولفوساکسیناتها (ماده پایه شامپو بچه) و برای تولید بعضی از رنگ های آلی، در صنایع نساجی به عنوان تمیز و سفید کننده پشم و دیگر الیاف طبیعی، برای تولید رنگ های خمره ای، به عنوان حذف کننده کلر بعد از سفیدگری نایلون و به عنوان فعال کننده در پلیمریزاسیون اکریلونیتریل، در صنایع دارویی برای تولید استامینوفن، در صنعت شیمی - ساختمان برای تولید روان کننده بتن و غیره و در صنعت تصفیه آب جهت کلر زدایی آب قبل از ورود آب به سیستم اسموز معکوس استفاده می شود.
سولفیت سدیم محصول دیگر این شرکت است که این محصول در صنعت تصفیه آب، عملیات استخراج نفت، صنایع چرم سازی، صنایع معدنی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنعت عکاسی، صنعت کاغذسازی، صنعت نساجی، صنعت کلر- آلکالی، صنایع شوینده و صنعت لاستیک به کار می رود.
از دیگر محصولات این شرکت می توان به سولفیت سدیم کاتالیستی اشاره کرد که این محصول نیز به منظور اکسیژن زدایی آب در دیگ های بخار، برج های خنک کننده، چاه های نفت هنگام تزریق آب و غیره استفاده می شود. زمان لازم برای حذف اکسیژن به وسیله سولفیت سدیم کاتالیستی (اکسیژن اسکونجر) حتی در درجه حرارت های پایین (۱۰ C - ۲۰ C) بسیار کوتاه است. مزیت این محصول نسبت به سولفیت سدیم بدون کاتالیست، در زمان کوتاه برای حذف اکسیژن محلول در آب است. این مسئله مخصوصا در درجه حرارت های پایین تر از ۱۰۰C مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976520

وب گردی

وب گردی