کارگاه داستان افسانه شعبان نژاد به مناسبت هفته کتاب

" نقش قلم" عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه فجر برگزار می شود و طی آن علاقمندان  با شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان دیدار و گفتگو می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر علاقمندان با نویسندگان و دنیای شعر و داستان برگزار می شود و کتابخانه فجر در این نشست صمیمی میزبان افسانه شعبان نژاد است.

این گزارش می افزاید: برنامه نقش قلم توسط کانون ادبی و باشگاه کتابخوانی کتابخانه فجر درسالن مطالعه کتابخانه باحضور اعضای کانون و علاقمندان به کتاب برگزار می شود و در بخش نخست برنامه ضمن تلاوت آیاتی از قرآن مجید، نکات تفسیری توسط دو تن از اعضای کانون ارایه می شود . در بخش دیگربرنامه استاد افسانه شعبان نژاد در خصوص داستان نویسی، داستانک نویسی، اصول نقد و بررسی کتاب، بررسی ابعاد نوشتاری و سبک داستان صحبت می کند.

بر اساس این گزارش شعبان نژاد در این نشست هم چنین در باره خود و آثاری که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است سخن می گوید و به پرسش های مخاطبان در حوزه ادبیات پاسخ می دهد.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، یکم اردبیهشت ماه ۱۳۴۲ در شهداد کرمان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی است.

افسانه شعبان‌نژاد فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد. مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان و کودکان در رادیو مشغول به کار بود. سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز، عضویت در شورای شعر کیهان بچه ها، عضویت در شورای شعر و موسیقی و شورای نمایشنامه نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داوری جشنواره های متعدد ادبی و کاندیداتوری جوایز شاخص بین المللی از جمله موارد در فعالیت های حرفه ای به شمار می‌رود. از او تاکنون بیش از۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر، داستان، ترجمه و بازنویسی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌است.

ویژه برنامه نقش قلم روز پنج شنبه 24 آبان آبان ماه ساعت 10 در کتابخانه فجر به نشانی بلواریافت‌آباد، ابراهیم‌آباد، خیابان اسدآبادی، ‌بوستان مینابرگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میس توانند با شماره 66817456 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976525

وب گردی

وب گردی