۴ شعبه جدید دانشگاه مذاهب در هفته وحدت افتتاح می شود

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: با توجه به مکاتبات علمای کشور، ۴ شعبه جدید را برای دانشگاه مذاهب تأسیس کرده ایم که در هفته وحدت افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری حجت الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد. دکتر مختاری در ابتدای این مراسم گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب حاصل تدابیر مقام معظم رهبری است که به شکل عالمانه به مسئله وحدت پرداخته شود، دانشگاه مذاهب اسلامی که به دستور رهبری تاسیس شد برای پشتوانه گری از مجمع جهانی تقریب مذاهب خواهد بود.
او افزود: دانشگاه تقریب مذاهب برای تنویر افکار جامعه به شکل علمی عمل می کند و نخبگان جامعه در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان نقش عظیمی دارند که این رسالت بر دوش دانشگاهیان نیز قرار دارد.

مختاری ادامه داد: اگر اتحاد میان جامعه اسلامی انجام شود کشورهای اسلامی استفاده بهینه از پرتو ایجاد وحدت میان مذاهب خواهند برد و اقتدار جامعه اسلامی زمانی ظهور می کند که همه مذاهب از مکتب حیات بخش اسلام دفاع کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب گفت: زیر سایه وحدت، سلطه بیگانگان و دشمنان برچیده می شود و اگر جامعه اسلامی امنیت را بخواهد به وحدت همه جانبه پیروان مذاهب اسلامی نیاز دارد مسلمانان می توانند با اشتراکات بیشمار در برابر دشمنان دین ایستادگی کنند؛ هم چنین خیرخواهی مردم و امر به معروف در سایه وحدت شکل می گیرد.
دکتر مختاری تصریح کرد: تمسک بر ریسمان الهی و توجه به اصول مشترک در قرآن کریم تاکید شده است و کنفرانس مذاهب اسلامی نیز وسیله ای برای ایجاد روابط همدلانه میان مسلمانان است، هم چنین این کنفرانس نمایشی از اقتدار مسلمانان در برابر استکبار جهانی به شمار می رود.

او با بیان اینکه امروز کار علمی و فرهنگی در میان جوانان اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی عمر ۲۵ ساله دارد شاید انتظار بود دانشگاه مذاهب اسلامی در راس دانشگاه های جهان اسلام قرار بگیرد؛ اما این دانشگاه در سطح کشور نیز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، دانشگاه مذاهب یک فرصت برای تحقق اهداف نظام و اندیشه های مقام معظم رهبری به شمار می رود.

حجت الاسلام مختاری خاطر نشان کرد: در ابتدای مسئولیت من واحد خواهران در حال تعطیلی بود؛ اما با کار جهادی روابط عمومی و معاونین، استقبال فوق العاده ای از دانشگاه صورت گرفت، هم چنین دانشگاه مذاهب در ۳ استان فعال بود که جذب حداقلی داشتند.

او با بیان اینکه دانشگاه مذاهب تنها دانشگاهی است که کلاس های فقه شافعی را برای دانشجوها تدریس می کند، گفت: استادان شیعه ای در دانشگاه مذاهب وجود دارند که به دانشجوهای سنی درس می دهند و عکس این مورد نیز در دانشگاه وجود دارد، هم چنین با توجه به مکاتبات علمای کشور، ۴ شعبه جدید را برای دانشگاه مذاهب تاسیس کردیم که در هفته وحدت افتتاح خواهند شد مثلا واحد قم در تحصیلات تکمیلی دانشجو و نخبگانی را برای جامعه دینی پرورش می دهد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: ۵۰ درصد ماموریت دانشگاه مذاهب برون مرزی است، که در سال ۹۶ بیش از ۱۲۰ دانشجو از ۱۲ ملت از کشورهای همسایه و آفریقایی در دانشگاه مذاهب ثبت نام کردند که در ۳ مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند که به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه مذاهب اسلامی باید در تراز دانشجوهای جهان اسلام قرار گیرد.

او افزود: با ببش از ۳۰ کشور جهان تفاهم نامه همکاری داشتیم و هیأت هایی از استادان دانشگاه های دو طرف تعامل علمی داشته اند؛ هم چنین این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام و دانشگاه های مجازی جهان عضو شده است که به معرفی دانشگاه در عرصه بین الملل کمک خواهد کرد.

مختاری افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند مرجعیت علمی را برای همه مسلمانان با گرایش های مختلف کسب کند که اعتبار مدرک این دانشگاه در کشورهای مختلف مورد تایید است.

ادامه دارد.

کد خبر: 976534

وب گردی

وب گردی