کریمی: آخوندی معیارهای لازم را برای شهرداری تهران ندارد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: حتی اگر ما دید انقلابی نداشته باشیم، آخوندی هیچ کدام از معیارهای لازم را برای شهرداری تهران ندارد.

مجید کریمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش تشکل های دانشجویی در جهت دهی به مطالبات و اتفاقات سیاسی کشور اظهار داشت: تشکل های دانشجویی سه نوع برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای تاثیرگذاری در این راستا باید در نظر داشته باشند.

وی افزود: برنامه ریزی بلند مدت که جامعه اسلامی آن را دنبال می کند، همان تربیت نیروهای تراز انقلاب است؛ یعنی تربیت نیروهایی که ابتدا جوان باشند و معیارهای های انقلابی گری داشته باشند و همچنین از لحاظ علمی به آن درجه رسیده باشند که بتوانند اهداف اصلی را دنبال کنند.

کریمی ادامه داد: هدف میان مدت، فرهنگ سازی میان مردم و کار کردن در حوزه دانشگاه ها است؛ اگر یک جریان دانشجویی بتواند دانشگاه و دانشجو را به مسائل روز کشور حساس کند و این حساسیت را به جامعه نیز انتقال بدهد، به اهداف میان مدت خود دست یافته است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهداف کوتاه مدت تشکل های دانشجویی تصریح کرد: در اهداف کوتاه مدت، صرفا نباید به دادن یک سری بیانیه اکتفا کرد؛ اگر تشکل های دانشجویی واقعا دلسوز جامعه هستند، باید برای مشکلات موجود راهکار ارائه دهند و صرفا از فرصت های موجود برای کوبیدن جریان حاکم بر دولت استفاده نکنند.

وی اذعان داشت: به عنوان مثال در رابطه با موضوع انتخاب شهردار، تشکل های دانشجویی می توانند گزینه های مناسب و مد نظر خود را برای شهرداری به شورای شهر ارائه دهند.

کریمی با اشاره به احتمال انتخاب عباس آخوندی به عنوان شهردار تهران گفت: حتی اگر ما دید انقلابی نداشته باشیم، آخوندی هیچ کدام از معیارهای لازم را برای شهرداری تهران ندارد؛ معیارهایی مانند جوان گرایی یا عدم برخورد غلط با خبرنگاران، معیارهایی عام هستند که وی متاسفانه هیچ کدام از این معیارها را ندارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: آخوندی آدمی سیاستمدار نیست؛ یعنی مسائلی که حتی باعث آزار روحیه مردم نیز می شود را او رعایت نمی کند. اظهار نظر او درباره کشته شدگان حادثه برخورد قطار تبریز- مشهد مهر تاییدی بر این موضوع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976546

وب گردی

وب گردی