باید گفتمان علم و فناوری نوین را در کشور رواج داد

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: شتابدهنده تکنولوژی مجموعه ای از عوامل اجتماعی و بافت فرهنگی است که در ایران اتفاق افتاده است، دقیقا مشخص نیست که شتاب تکنولوژی در کشور در چه مرحله ای قرار دارد، تنها براین امر واقف هستیم که ضربان علم و تکنولوژی در کشور تندتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، در نشست پذیرش فناوری در نسل جدید زندگی گفت: گفتمان ترویج علم و شتاب تکنولوژی در جامعه معاصر ایران به نوعی مسیر خود را برای توسعه پیدا کرده است که می تواند مسیر را برای گسترش علم و فناوری باز کند.
وی تصریح کرد: تقاضای سیاسی و اجتماعی دولت ها برای کنترل جامعه میدان را برای تکنولوژی هموارتر کرده است به طوری که هم اکنون در ایران معاصر با پذیرش نسل جدید تکنولوژی مواجه هستیم. همچنین در این عرصه سرعت گیر و کاهنده نیز وجود دارد بنابراین باید با احتیاط رفتار کرد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی افزود: مقاومت اجتماعی ما بسیار شکننده است و هر چه قدر به این مقاومت نزدیک‌تر می شویم مقاومت کاهش پیدا می کند. می توان گفت؛ گفتمان پذیرش بر گفتمان مقاومت سیطره پیدا کرده است و تکنولوژی مسیر عادی خود را طی می کند.
فاضلی گفت: شتابدهنده تکنولوژی مجموعه ای از عوامل اجتماعی و بافت فرهنگی است که در ایران اتفاق افتاده است، دقیقا مشخص نیست که شتاب تکنولوژی در کشور در چه مرحله ای قرار دارد، تنها براین امر واقف هستیم که ضربان علم و تکنولوژی در کشور تندتر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976553

وب گردی

وب گردی