اولین توئیت ترامپ پس از بازگشت از فرانسه

رئیس جمهور آمریکا در اولین توئیت خود پس از بازگشت از فرانسه نوشت: کشورهای جهان به لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی رفتار عادلانه ای با کشور ما ندارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اولین توئیت خود پس از بازگشت از فرانسه مدعی شد: کشورهای جهان به لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی رفتار عادلانه ای با کشور ما ندارند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «همین الان از فرانسه برگشتم و در آنجا در جلساتی که با سران جهان داشتیم به موفقیت هایی دست یافتیم. مطرح کردن این حقیقت که باید با آمریکا عادلانه رفتار شود، هرگز کار راحتی نبوده است؛زیرا با آمریکا عادلانه رفتار نشده است، نه در حوزه تجاری و نه در حوزه نظامی. ما مبالغ زیادی را برای حمایت‌های نظامی از دیگر کشورها پرداخت می کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری هم نوشت: «در مقابل این مبالغی که ما برای حمایت از دیگر کشورها می پردازیم، چیزی به جز کسری و زیان در حوزه‌های تجاری دریافت نمی‌کنیم. وقت آن رسیده است که این کشورهای ثروتمند مبالغی را برای این حمایت های نظامی بزرگ به آمریکا بپردازند و یا از خودشان محافظت کنند. تجارت باید رایگان و عادلانه باشد.»

دونالد ترامپ به دعوت رئیس جمهور فرانسه «امانوئل ماکرون» برای شرکت در مراسم یک صد سالگی پایان جنگ جهانی اول به این کشور رفته بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 976579

وب گردی

وب گردی