مشکل زلزله تهران  با گفتار درمانی حل نمی شود

رییس شورای شهر تهران گفت:‎در سالگرد زلزله غرب کشور قرار داریم، یاد هموطنان آسیب دیده در این حادثه را گرامی می داریم و امیدواریم دستگاههای مسئول در رسیدگی به وضعیت این عزیزان، هرچه سریعتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش ایسکانیوز محسن هاشمی درجلسه علنی ٢٢ آبان ٩٧ گفت:شورای شهر تهران کمک 10میلیارد تومانی را به مناطق زلزله مصوب کرد که امروز بخشی از این کمک در قالب 30 دستگاه ماشین آلات به استان کرمانشاه ارسال می شود.

رییس شورای شهر تهران گفت : سال گذشته و در زمان زلزله گفته شد، که این زلزله هشداری گویا برای شهر تهران است، زیرا که شدت آن نه به اندازه ای است که نادیده گرفته شود و نه به حدی که خسارات وتلفات سنگینی را در تهران ایجاد کند، زمانی که با تعدادی از همکاران شورای شهر تهران در مناطق زلزله زده حضور یافتیم عمق این هشدار را بیشتر حس کردیم، خساراتی که زلزله ای اگر در حد زلزله غرب کشور در تهران رخ بدهد، برجا می گذارد قابل توصیف نیست.

وی افزود: اکنون پس از یکسال از گذشت این حادثه و دیدن رنجهای همطوطنان عزیزمان جای این پرسش است که برای کاهش آسیبها مقابل زلزله چه کرده ایم؟ آیا عملکرد مدیریت شهری و دولت در نوسازی بافتهای فرسوده، مقاوم سازی سازه های مهم وسیستم مدیریت بحران تحولی چشمگیر یافته است ومی توانیم بگوییم آسیب پذیری تهران را در برابر زلزله کاهش دادیم؟اگر پاسخ منفی است باید در عملکرد خود تجدید نظر کنیم، متاسفانه امروز و با حضور بیشتر رسانه ها و شبکه های اجتماعی در تصمیم گیری ها ، بجای آنکه نظارت عمومی بر عملکرد افزایش یابد، گرایش به سخن گفتن و گفتار درمانی بجای عملگرایی و واقع بینی رشد پیدا کرده است.

هاشمی گفت ما برای مواجه با تهدیدات عینی نظیر زلزله و مشکلات واقعی نظیر آسیب پذیری در برابر سوانح، نیاز به اقدامات اجرایی و فیزیکی داریم ، نه آنکه به سخنرانی، وعده دادن و ارائه برنامه های غیراجرایی بپردازیم.

اکنون حدود یکسوم از مدت مسئولیت این دوره مدیریت شهری سپری شده است و سی ماه تا انتخابات آینده باقی مانده است، تا چه زمانی می توانیم با گفتار درمانی وارائه وعده ها یا فرافکنی مشکلات، عملکرد خود را توجیه کنیم
نارضایتی مردم از برطرف نشدن مشکلات اصلی شهر که آسیب پذیری مقابل سوانح طبیعی یکی از مهمترین موارد آن است یک واقعیت است و نمی توان این مطالبه عمومی را نادیده گرفت واز مردمسالاری و دموکراسی سخن گفت

به گفته هاشمی ‎امروزه بخش مهمی از انرژی و وقت مدیریت شهری صرف انتصابات ، مهره چینی و مسایل غیر کارکردی می شود و انگیزه کافی برای خدمت و فعالیت موثر در بسیاری از بخشهای به مدیران شهری وجود نداد
پرسنل و مدیران میانی شهرداری باید انگیزه، اراده و پیگیری را در سطوح بالاتر احساس کنند تا نسبت به انجام خدمت دغدغه داشته باشند و بی ثباتی و فعالیتهای سیاسی و خارج از وظایف سازمانی مدیران یکی از آسیبهای جدی عملکرد مدیریت شهری است.

رییس شورای شهر تاکید کرد ‎اگر می خواهیم در صورت بروز حوادث طبیعی و سوانح، غافلگیر نشده و دچار بحران نشویم امروز زمان عمل کردن است وباید تحول جدی در روند مدیریت شهری و تزریق انگیزه و همت برای خدمت به بدنه شهرداری صورت گیرد در غیراینصورت پاسخ مناسبی در برابر مطالبات مردم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 976605

وب گردی

وب گردی