اجرای حقوق شهروندی از شاخص های کشور اسلامی است

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: اجرای حقوق شهروندی در کشور بسیار مهم است زیرا یکی از شاخص های کشور اسلامی اجرای حقوق شهروندی و احقاق حق مردم به خودشان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر شهین‌ دخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد.

حسین سیمایی صراف در ابتدای این نشست گفت: اجرای حقوق شهروندی یک ضرورت است، اجرای حقوق شهروندی در کشور بسیار مهم است زیرا یکی از شاخص های کشور اسلامی اجرای حقوق شهروندی و احقاق حق مردم به خودشان است، البته ما در این زمینه دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: دیگر حرف زدن کافی است، باید وارد مرحله عمل شویم. در حال حاضر در محاکم قضایی دادگاه هایی به علت نقض حقوق شهروندی و نقض حقوق بشر تشکیل و به چنین مواردی رسیدگی می شود.

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: در ادبیات خارجی صدها پرونده در زمینه محکومیت دولت ها وجود دارد که همگی به دلیل عدم رعایت حقوق شهروندی است، در چنین شرایطی شهروند می تواند به دادگاه برود و شکایت کند اما در کشور ما چندین نفر به عنوان صاحب نظر و کارشناس در این زمینه هستند. از این نظر است که بنده می گویم حرف زدن کافی است و باید هر چه سریع تر وارد مرحله عمل شویم.

وی افزود: ما از اینکه در برخی موارد حق مردم را به دستشان نمی رسانیم مسئول هستیم باید این را بپذیریم وخود انتقادی داشته باشیم و بدانیم که در چه مواردی کوتاهی کرده ایم.

سیمایی صراف در پایان تاکید کرد: بعضی از نمایندگان حتی می گویند فلان مساله را رعایت نکنیم، به گونه ای دیگر می توان گفت در برخی موارد قانون را نقض می کنند. متاسفانه ما در برخی موارد تبعیض ها را وضع کرده و به طور بسیار نرم تبعیض را قانونی می کنیم. در برخی موارد نیز متوجه می شویم که ناخواسته عده ای را محکوم کرده ایم و در مقابل به عده دیگر توجه ویژه ای داشته ایم، باید به چنین مسالی بیشتر دقت کرده و آن را رعایت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 976618

وب گردی

وب گردی