صدمه ای که انتصابات رانتی به کشور وارد می کند، از ضربه دشمن مهلک تر است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شرق اظهار داشت: ضربه ای که با این انتصابات رانتی به اعتماد مردم وارد می شود گاها از ضربه ای که دشمن می زند مهلک تر است.

محمد نوری مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص شایسته سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: نکته مهمی که مد نظر امام خمینی (ره) بود این است که انقلاب ما بر پایه شایستگی ها جلو برود و کسانی که شایسته هستند مناصب مهم و حساس نظام را بر عهده بگیرند.
وی در خصوص اینکه برخی به خاطر رانت پدرانشان به مناصب خاصی دست پیدا می کنند اظهار داشت: این اقدام ضربه ای را وارد می کند که می توان آثارش را دید و مهم ترین اثرش سلب اطمینان و اعتماد عمومی از مسئولان است. اگر اقداماتی بر اساس رانت عده ای خاص صورت بگیرد مردم این باور در بینشان شکل می گیرد کسانی که مسئولیتی در نظام بر عهده شان است فرزندانشان را در پست ها مهم قرار می دهند و عدالت اجتماعی به واسطه این دست از اقدامات از بین می رود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شرق افزود: اینجا لازم است نهادهایی که نقش نظارتی داردند مثل قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی نظارت ویژه ای را داشته باشند تا فضای اعتماد ملی را با برخورد شدید مهیا کنند.
نوری با اشاره به اینکه فرزندان رهبر انقلاب پست مهمی در کشور ندارند ابراز کرد: مسلما در هرکشوری فرزندان افرادی که مسئولان آن ملت هستند پست های کلیدی دارند. اما بررسی کنید ببیند فرزندان رهبر معظم انقلاب چه پست هایی دارند. با این کار متوجه می شوید آنها بر اساس علمی که کسب کرده اند در حال انجام فعالیت های اجتماعی هستند این اقدام باعث می شود مردم به مجموعه حاکمیتی و نظام امیدوار شوند.
وی ادامه داد: دقیقا نقطه مقابل چنین اقدامی که از سوی فرزندان رهبر معظم انقلاب انجام شده آقازاده ها هستند که احساس می کنند ژن برتری دارند و خونشان با بقیه مردم فرق دارد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شرق در پایان خاطر نشان کرد: مهم ترین سرمایه اجتماعی برای هر حکومتی اعتماد مردم است، اگر از بین رود چیزی برای حامیت نمی ماند. ضربه ای که با این انتصابات رانتی به اعتماد مردم وارد می شود گاها از ضربه ای که دشمن می زند مهلک تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976620

وب گردی

وب گردی