کلانتری: ریشه ایجاد موج مثبت یا منفی در دانشگاه ها، به تشکل های دانشجویی بر می گردد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: هیچ حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی بدون داشتن تشکیلات پیشرفت نخواهد کرد؛ اگر قرار باشد که در دانشگاه موجی مثبت یا منفی ایجاد شود، تشکل های دانشجویی ریشه آن هستند و اگر در این تشکل ها نظم و ساختار دقیقی وجود نداشته باشد هیچ گونه موجی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین اجلاس اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما باید برای زندگی مان برنامه ریزی کنیم و از لذات حلال زندگی استفاده کنیم؛ این موضوع درس زندگی در اسلام است.

وی افزود: از نگاه امام حرکت صرفاً در یک بعد مطلوب نیست اگر شخصی بگوید من فقط نماز می خوانم یا فقط کار می کنم به هیچ وجه درست نیست بلکه باید تقسیم کاری را صورت دهد.

کلانتری ادامه داد: خروج از چهارچوب‌های اسلام قطعاً انسان را با مشکل مواجه خواهد کرد اگر می خواهیم در یک بعد حرکت کنیم باید مطمئن باشیم که هیچگاه موفق نخواهیم بود.

فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مکتب اسلام ریاضت های غیر منطقی قابل قبول نیست ما باید همواره دقیق و منظم باشیم و اقدامات آن را بر پایه اصول انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مدیریت زمان برای تشکل های دانشجویی بسیار مهم است در واقع انسان باید چارچوب مشخصی برای زندگی خود داشته باشد زیرا که بدون این چارچوب پیشرفت نخواهد کرد.

کلانتری تاکید کرد: هیچ حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی بدون داشتن تشکیلات پیشرفت نخواهد کرد؛ اگر قرار باشد که در دانشگاه موجی مثبت یا منفی ایجاد شود، تشکل های دانشجویی ریشه آن هستند و اگر در این تشکل ها نظم و ساختار دقیقی وجود نداشته باشد هیچ گونه موجی ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: امکان دارد که یک تشکل حداکثر ۷ یا ۸ عضو داشته باشد؛ اما تعداد برای ایجاد یک موج اهمیت ندارد؛ اقلیت ها می توانند جمعیت های بزرگ را به شکل مطلوبی مدیریت کنند. این موضوع در تاریخ انبیا جهت مثبت و منفی آن وجود دارد.

کلانتری تصریح کرد: تشکیلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این در طول تاریخ اثبات شده است؛ یکی وظایف اصلی مسئولان تشکل های دانشجویی این است که تشکل های خود را تقویت کنند.

وی با بیان این که دست مدیران دولتی باید از تشکل ها خارج شود اذعان داشت: تشکیلات دانشجویی باید روی پای خود بایستند و به سرمایه های اصلی خود یعنی اعضایشان توجه ویژه داشته باشند.

کلانتری تاکید کرد: تشکل های دانشجویی باید در خدمت دانشگاه باشند؛ زیرا که دانشگاه در ایران و تمامی کشورهای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی باید در حوزه علم آموزی، ایمان و تربیت نیروی جوان در رتبه اول باشد.

وی در پایان گفت: نیازهای جامعه همواره تغییر می کند و تشکل های دانشجویی نیز باید در راستای نیازهای جامعه حرکت کند.

کد خبر: 976623

وب گردی

وب گردی