ملاوردی: وزارت علوم در راستای جریان سازی حقوق شهروندی نقش مهمی دارد

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: تزریق نشاط و شادی به جامعه را در دستور کار قرار داده ایم هم چنین وزارت علوم در راستای جریان‌سازی حقوق شهروندی نقشی مهم و کلیدی را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر شهین‌ دخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد.
شهیندخت مولاوردی در این نشست گفت: این تفاهم نامه دومبن دومین تفاهم نامه حقوق شهروندی است که به امضا می رسد، هفته گذشته این تفاهم نامه را با آموزش پرورش به انعقاد رسانده ایم، امیدواریم امضای این تفاهم نامه بهار همکاری ها و تعاملات ما با وزارت علوم در راستای حقوق شهروندی باشد.


وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی در راستای رویداد مهم تاریخی یعنی منشور حقوق شهروندی هستیم. امسال دومین سالگرد رونمایی پیش از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود، در همین راستا می توانیم ایده های خوبی داشته باشیم و به برون رفت از شرایط کنونی جامعه در راستای اعتماد عمومی کمک کنیم و هر فرد در ترویج امید اجتماعی نقش آفرینی داشته باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: تزریق نشاط و شادی به جامعه را در دستور کار قرار داده ایم هم چنین وزارت علوم در راستای جریان‌سازی حقوق شهروندی نقشی مهم و کلیدی را ایفا می کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: هر کدام از ما در ترویج ارتقاء امید اجتماعی باید نقش خودمان را ایفا کنیم و شعارمان این است که جامعه ای امیدوار ایجاد کنیم. همچنین باید برنامه هایی را ایجاد کنیم که به ارتقا شاخص های ما در حقوق شهروندی کمک کند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های موجود، یک سری اولویت ها مطرح شده است که از جمله آنها می توان به پیگیری منشور حقوق شهروندی اشاره کرد. وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش بر مهارت افزایی و مهارت آموزی دانش آموران تاکید بسیاری دارد.

مولاوردی بیان کرد: ما به دنبال تربیت نسل جدید در دانشگاه ها و مدارس هستیم تا در حوزه مهارت‌های کارآفرینی و توانمندی اقتصادی داشته باشیم، در همین راستا امیدواریم اقدامات مناسبی انجام دهیم تا زمانی که جوانان فارغ التحصیل می شوند، به یک مهارت و یا حرفه اقتصادی مسلط شده باشند، از طرفی نباید تمام افق آینده جوانان ما به مدرک محدود شود.

وی در پایان تاکید کرد: بحث مهارت افزایی اولویت‌های اول وزارت علوم است. مهارت اجتماعی نیز دقیقاً منطبق بر آموزش حقوق شهروندی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 976631

وب گردی

وب گردی