غلامی: دانشجویانی که با هزینه خود از کشور خارج شده اند، ارز دولتی نمی گیرند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم در رابطه با دانشجویانی که با هزینه دانشجویی از کشور خارج شده اند صرفا نقش تایید مدارک تحصیلی آن ها را دارد و هیچ گونه مبلغی از سهمیه یا منابع ارزی وزارت علوم به آن ها تعلق نمی گیرد و تصمیم گیری درباره این موضوع بر عهده بانک مرکزی و مجموعه های ذی ربط مالی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در حاشیه نشست سراسری دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تخصیص ارز دانشجویی اظهار داشت: وزارت علوم در رابطه با دانشجویانی که با هزینه دانشجویی از کشور خارج شده اند صرفا نقش تایید مدارک تحصیلی آن ها را دارد.

وی افزود: وزارت علوم صرفا مدارک این دانشجویان را بررسی می کند و هیچ گونه مبلغی از سهمیه یا منابع ارزی وزارت علوم به آن ها تعلق نمی گیرد و تصمیم گیری درباره این موضوع بر عهده بانک مرکزی و مجموعه های ذی ربط مالی است.

غلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که دانشجویانی که به داخل کشور منتقل می شوند از دادن کنکور معاف هستند تصریح کرد: انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور دارای آیین نامه ای است که از گذشته تنظیم شده است؛ بر اساس این آیین نامه هر دانشجویی در هر مقطع تحصیلی، می تواند به داخل کشور منتقل شود.

وزیر علوم اضافه کرد: این آیین نامه در حال حاضر نیز اجرا می شود؛ اما برای این که تنگنا های مالی از دوش کسانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند به زودی برداشته شود، مدت زمانی که در خارج از کشور حضور داشتند را به اندازه یک ترم کاهش دادیم و لذا تغییری در آن آیین نامه اصلی به عنوان شروط انتقال به وجود نیامده است

کد خبر: 976644

وب گردی

وب گردی