تغییرات ساختار جدید در معاونت علم‌ و فناوری در راه است؟

بازهم زمزمه تغییر ساختار در معاونت علم‌ و فناوری ریاست جمهوری به گوش می‌رسد تا جایی‌که این موضوع سبب شده که مسئولان این حوزه‌ها از ارائه اطلاع‌رسانی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، ضرورت تغییر دیدگاه از نوآوری بسته به باز در دنیای امروز با توجه به تحولات محیطی بر سازمانی پوشیده نیست، از این رو چالش اصلی اجرای نوآوریِ باز درک مفهوم آن نیست، بلکه مشکل ایجاد ساز وکارهای مناسب برای عملی کردن اصول آن است. با توجه به اینکه ساختار سازمانی جایی است که فرهنگ نوآوری در آن ظهور می یابد، با تغییر در ساختار سازمانی می توان برای غلبه بر این موانع برنامه ریزی کرد. در این راستا، تغییرات ساختار سازمانی لازم برای اجرای رویکرد نوآوری در دستور کار معاونت علم‌و‌فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است. این درحالی‌است که سال گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی با ادغام سه ستاد «توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر»، «توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ» و «بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست» موافقت کردند.

بنابراین بازهم زمزمه تغییر ساختار در معاونت علم‌وفناوری ریاست جمهوری به گوش می‌رسد. تا جایی‌که مسئولان حوزه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی همچنین ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با تغییر ساختار جدید مواجه خواهند شد. این موضوع سبب شده که مسئولان این حوزه از ارائه اطلاع‌رسانی خودداری کردند.

گفتنی است این تغییر ساختار طبق گفته مسئولان به منظور جلوگیری از موازی کاری، افزایش چالاکی و فعال کردن زمینه های غیرفعال، ستاد معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976648

وب گردی

وب گردی