دهمین سالگرد خاکسپاری 5 شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد

دهمین سالگرد تدفین 5 شهید گمنام و یادواره شهدای مدافع حرم باحضور مسئولان استانی، هیأت رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان به همت معاونت دانشجویی فرهنگی، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ضمن گرامی داشتن یاد و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس با قرائت شعری در خصوص شهید و شهادت گفت: اگر دقت کنیم و به تک تک شهدای عزیز کشورمان و زندگی نامه آنها نگاه کنیم این موضوع را به راحتی می شود درک کرد که شهادت اتفاقی نیست خیلی باید پدر و مادر نان حلال به کار برده باشند تا از دامن آنها شهید برخیزد و بسیار باید عبادت کرد و خلوص نیت داشت تا شهیدی به جامعه تحویل داد.
دکتر مظاهر نیکخواه افزود: تمام ما مردم ایران مدیون ثانیه به ثانیه زندگی خانواده شهدا بویژه فرزندان آنها هستیم و نباید هیچگاه از یاد ببریم که این خانواده ها بدون وجود پدر یا همسر یا فرزند با چه مشقاتی زندگی می کنند.
وی اظهار داشت: گمنام بودن یکی از ویژگی‌های انسان‌های وارسته است که خالصانه جان خود را برای حفظ سرزمین و ناموسشان در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز ما بتوانیم با آسایش و امنیت زندگی کنیم.
قرائت شعری در وصف شهدای گمنام پایان بخش سخنان رییس دانشگاه در این مراسم معنوی بود.
پیدا شده ای شهید گمنام نام آوری ات زبانزد عام
از نام و نشان فراتری تو گمنام منم اسیر یک نام
خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس، مداحی ذاکر اهل بیت، اهدای لوح سپاس از طرف رئیس دانشگاه به شش خانواده شهید مدافع حرم استان، اجرای مارش، گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا از جمله برنامه های این مراسم پرشور معنوی بود.
اضافه می شود: پیکر مطهر 5 شهید گمنام، چهارم آبان 1387 با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان در جوار مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به خاک سپرده شد. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
انتهای پیام/
کد خبر: 976650

وب گردی

وب گردی