دانشگاه آزاد اسلامی، محیطی اخلاق‌گرا است

سرپرست واحد دامغان، استادان و کارمندان را به حفظ اصول فرهنگی دعوت و دانشگاه آزاد اسلامی را محیطی اخلاق‌گرا معرفی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نعمت الله نعمتی در آغاز جلسه شورای فرهنگی، حلول ماه ربیع‌الاول را تبریک گفت و اظهار کرد: همگان، بویژه استادان و کارکنان باید حرمت فرهنگی را حفظ کنند تا موجب اصلاح کلیات در زمینه‌های متعدد دانشگاهی، بویژه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی شویم زیرا ساختار دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر دانش و توصیه‌های بزرگان دینی در ارتقا ضریب دانایی جامعه است.
سرپرست واحد دامغان افزود: بهترین امر به معروف، ریشه در رفتار ما دارد لذا باید کارگاه‌های معرفتی ایجاد شود تا به تامین قداست دانشگاه منتهی شود و همگان باید رشد معنوی داشته باشیم و استاد و کارمند باید تابع مقررات در بهترین شرایط از پوشش اسلامی باشیم و به عنوان معلم و کارمند موسسه آموزش عالی، وظیفه مضاعت داریم که تلاش فرهنگی داشته باشیم زیرا دانشگاه آزاد اسلامی محیطی اخلاق‌گراست.
نعمتی، حوزه معاونت علمی را به برگزاری کارگاه‌های علمی به منظور توسعه تذکّر، ملزم کرد و از حوزه اداری مالی نیز خواست دوره‌های معرفتی را در سطح کارکنان برگزار کنند و در مراسم متعدد مهرورزان و جلسات مناسبتی، تلاش جدی داشته باشند.
سرپرست واحد دامغان، دانشجو را در حکم فرزند یا خواهر و برادر خطاب کرد و گفت: با نهایت دقت باید در خدمت دانشجویان باشیم و تفکیک و عدم اختلاط دانشجویان یک ضرورت سازمانی است و استادان باید رعایت کنند و در موضوع مناسب سازی فضا و کار مشترک در محیط آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها هم باید دقت بیشتری لحاظ شود.
در آعاز این جلسه، رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ازتلاش و پویایی دانشگاه آزد اسلامی گفت و دین مبین اسلام را با رویکرد شدّت در مقابل کفار و اجانب و مهربان در برابرنیروی خودی معرفی کرد و یادآور شد: استفاده از مشاوره‌های سازمانی و تجربه‌های مفید سایر واحدهای دانشگاهی، می‌تواند راهگشا یک گروه منسجم به سمت اهداف متعالی باشد.
حجت الاسلام رضا کهساری افزود: حرکت‌های مبنایی ما باید تابع شرع و روایات باشد زیرا بنا به آیات قرآن، ضرورت دارد کارهای فرهنگی، تابع چهره تبلیغی رسول الله(ص) باشد و مبانی دینی و اخلاقی، کامل اطلاع‌رسانی شود و در مرحله بعد، باید تابع مقررات سازمانی بود.
کهساری، تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی، باید در اندیشه تقویت کیفیت بود و عوامل اجرایی باید تلاش کنند تا دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی ابعاد بدرخشد به شکلی که در زمینه‌های دانشگاهی و اسلامی بودن باید به اوج کیفیت نائل آید و استادان، کارکنان و مدیران موظفند با احساس مسئولیت دقیق، تلاش کنند تا دانشگاه در تمامی رویکردها موفق باشد.
انتهای پیام/
کد خبر: 976652

وب گردی

وب گردی