تصویر آخوندی به عنوان نماد ناکارآمدی رونمایی شد

صبح امروز با حضور اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی تندیس عباس آخوندی به عنوان نماد ناکارآمدی به شورای شهر تهران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی به همراه جمعی از اهالی رسانه و دانشجویان با حضور مقابل شورای شهر تهران، هم زمان با رای گیری این شورا برای تعیین شهردار، اقدام به رونمایی از سردیس عباس آخوندی، کاندیدای شهرداری تهران و وزیر اسبق راه و شهرسازی به عنوان نماد لیبرالیسم جمهوری اسلامی و تقدیم آن به منظور نصب در یکی از میادین تهران و ثبت در حافظه ی تاریخی مردم ایران نمودند.

محمد حسین صبوری، دبیر جنبش عدالتخواه در این مراسم با اشاره به اینکه آخوندی نماد مدیریت اشرافی و لیبرالیسم در ایران می باشد، گفت: آخوندی که از سن 25 سالگی در رده های بالای نظام مسئولیت داشته، چگونه است که خود را لیبرالیسم اعظم می داند و هنوز با آرمان های اصلی انقلاب که حمایت از مستضعفان است، آشنایی ندارد؟

وی ضمن بیان رویکرد متضاد آخوندی، افزود: او در یاداشت های مختلف خطاب به شهرداری و شورای شهر از عدالت شهری، مدیریت شهری در راستای دفاع از محرومین شهری و قشر آسیب پذیر جامعه صحبت می کند در حالیکه که خود برای اجراء نشدن نئولیبرالیسم و بازار آزاد توسط دولت از وزارتخانه استعفاء می دهد.

علی اسکندری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه افزود: آخوندی دروغ و دغل های زیادی از جمله: افزایش 120 درصدی مسکن، توقف 500 هزار واحد نیمه کاره طرح مسکن مهر، بی کفایتی در عرصه راه و مسکن و... انجام داده است، باید پای میز محاکمه حاضر شود.

وی اضافه کرد: جنبش عدالتخواه با تمام نیرو و توان خود پیگیر شکوایه از آخوندی از مراجع ذی زبط و قوه قضائیه است.

اسکندری با تاکید بر اینکه نباید کل امکانات شهر در چند نقطه معدود متمرکز شود و دیگر نقاط محروم بمانند و دچار حاشیه نشینی شوند، اظهار کرد: متاسفانه این نگاه از شورای شهر قبل بر شهرداری حاکم شد و شورای شهر جدید نیز آن را دنبال کرد.

لازم به ذکر است؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی استعفای آخوندی از وزارت خانه در تاریخ 30 مهرماه، بیانیه ای اعتراضی نسبت به عملکرد وی منتشر نمود.

گفتنی است، عباس آخوندی با یک رأی کمتر نسبت به حناچی از صندلی شهرداری تهران جا ماند.

کد خبر: 976653

وب گردی

وب گردی