مولاوردی: سرفصل های واحد درسی حقوق شهروندی نهایی نشده است

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی از تدوین 2 واحد درسی به چارت دروس دانشگاه ها تحت عنوان آشنایی با کلیات حقوق شهروندی خبر داد و گفت: هنوز سرفصل های این واحد درسی نهایی نشده است.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تدوین 2 واحد درسی به چارت درسی دانشگاه ها تحت عنوان آشنایی با کلیات حقوق شهروندی گفت: این موضوع برای تمامی رشته های تحصیلی لحاظ می شود،‌ به گونه ای دیگر می توان گفت مبحث افزودن واحد درسی در دانشگاه ها تحت عنوان آشنایی با کلیات حقوق شهروندی یک بحث میان رشته یا بین رشته ای است.

وی ادامه داد: متاسفانه یک تصور اشتباهی در این زمینه وجود دارد، زمانی که نام حقوق شهروندی برده می شود،‌ تصور می‌شود که باید رشته حقوق را در نظر بگیریم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: برخی افراد انتظار دارند در دوره های آموزشی، آموزش مباحث حقوقی مطرح شود. این درحالی است که اگر به 22 حق مندرج در منشور و 120 ماده توجه شود، مشاهده می کنیم این موارد مجموعه ای از حق های انسانی هستند.

وی اضافه کرد:‌ همان طور که می دانید حقوق شهروندی، اجرای حقوق بشر در داخل یک کشور تعریف می شود، در این راستا ما دارای سه نسل حقوق بشر هستیم که مجموع این حق ها، در 22 ماده بندی که در منشور وجود دارد، تقسیم شده است.

مولاوردی بیان کرد: در همین راستا ما سرفصل های پیشنهادی وزارت علوم را به تمام وزارت خانه ها و استان ها ارسال کرده و از آن ها خواسته ایم که در این زمینه نظرات خود را ابراز کنند، همچنین نظرات را در این زمینه جمع آوری کرده ایم و در اختیار وزارت علوم قرار داده ایم، انشاالله در شورای برنامه ریزی درسی به این نکته توجه شود که ما زمانی که می گوییم آشنایی با کلیات حقوق شهروندی،‌ منظورما صرفا مباحث حقوقی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر سرفصل های واحد درسی کلیات حقوق شهروندی نهایی نشده است، منتظر هستیم سرفصل های نهایی را به ما ابلاغ کنند تا این موارد تصویب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976688

وب گردی

وب گردی