فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اردبیل به اقدامات مجلس در خصوص بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا شاهد حمایت همه جانبه از این قشر در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، کاظم دلخوش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز در کنگره بین المللی روز جهانی دیابت گفت: نیاز است دولت و مجلس شورای اسلامی ساز و کارهایی را برای پیشگیری از دیابت بیاندیشند.

وی با بیان اینکه انجمن دیابت باید حداکثر استفاده ازپتانسیل ها و امکانات موجود در راستای جلوگیری از گسترش دیابت در کشور را به کارگیرد گفت: ما نیز در غالب سبد های حمایتی بسته های فرهنگی و تامین بیمه از بیماران دیابتی حمایت هایی را انجام می دهیم.

دلخوش تصریح کرد: اما هیچ یک از این کار ها کافی نیستند و باید انجمن ها و موسسات مردمی دست به دست هم دهند تا خیل عظیم مشکلات این بیماران حل شود.

وی خاطر نشان کرد: همایش های انجمن دیابت بیش از پیش افزایش یابد چراکه که این نوع همایش ها نقش موثری را در راستای مقابله با اینگونه بیماری ها ایفا می کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان سخنان خود به اقدامات مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود فراکسیون حمایت از بیماران دیابتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا شاهد حمایت همه جانبه از این قشر در جامعه باشیم.

وی گفت: اگر دولت را مجاب کنیم تا بخشی را در جدول برنامه و بودجه به دیابت اختصاص دهد و مجلس نیز آن را تصویب کند تحول عظیم در حوزه دیابت کشور و مقابله با افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: 976741

وب گردی

وب گردی