ارتقای سلامت عمومی مهمترین دستاورد کنگره بین المللی دیابت است

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور ارتقای سلامت عمومی را مهمترین دستاورد کنگره بین المللی دیابت معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، دکتر شکور امیدی در کنگره روز جهانی دیابت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، گفت: این کنگره برای اولین بار خارج از تهران و در استان اردبیل برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بررسی اخرین دستاوردهای علمی در مورد بیماری دیابت، بررسی راهکار های کاهش ایجاد زخم دیابت که منجر به قطع عضو بیمار می شود در کنار رونمایی از کفش سلامت ویژه بیماران دیابتی، رونمایی از جایگزین شکر با شیرین کننده های طبیعی جهت استفاده در خط تولید مواد غذایی، رونمایی از کارت هوشمندبیماران دیابتی، پیگیری بیمه تکمیلی بیماران دیابتی و روشن کردن کلید فروشگاه های سلامت از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره علمی دیابت در اردبیل است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت، اشتغال جوانان و موفقیت شرکت های تولید کننده مواد غذایی با استفاده از مواد استاندارد و جایگزین مواد مضر برای بیماران از جمله نتایج مد نظر برگزار کنندگان این کنگره علمی در اردبیل است.

او در خصوص فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: متاسفانه آمارها در حوزه های بیماران در کشورمان واقعی نیست. مثلا در کل کشور برآورد می‌کنیم حدود 10 درصد از ایرانیان یعنی 8 میلیون نفر دیابت دارند که 70 درصد از آنها نیز از بیماری‌شان بی‌اطلاع هستند چون این بیماری خاموش است و درد ندارد.

شکوری اضافه کرد: افراد باید به طور مداوم تست قند خون بدهند تا از وضعیت دیابت خود مطلع شوند در صورتی که تست قند خون افراد دو بار صورت ناشتا بالای 126 باشد در معرض خطر دیابت هستند.

بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور از رونمایی و اهدای کارت هوشمند به بیماران دیابتی کشور خبرداد و گفت: یکی از مزایای این کارت یکپارچه‌سازی آمارهای بیماران در زمینه توضیح دارو است.

وی هزینه های بیماران دیابتی برای دولت را یادآور شد و گفت: زمانی که دلار 1000 تومان بود دولت بابت بیماران دیابتی سالانه 900 میلیارد هزینه می کرد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تصریح کرد: دولت می تواند با اجرای برنامه های آموزشی و ترغیب بیمه ها جهت تحت پوشش قراردادن بیماران دیابتی برای بیمه های تکمیلی در دراز مدت با شناسایی و آموزش بیماران این هزینه ها را تا میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

کد خبر: 976763

وب گردی

وب گردی