لزوم تقویت نگاه محصول محور در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تقویت نگاه محصول محور در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت علوم پزشکی، نخستین گردهمایی روسای مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی و مدیران حوزه پژوهش علوم پزشکی در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر نفر در این کارگاه با تأکید بر لزوم تقویت نگاه محصول محور در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است که در این راستا، درآمدزایی از طریق پروژه های تحقیقاتی و تجاری سازی محصولات باید جایگزین منابع شهریه ای شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته های پزشکی و غیرپزشکی در واحدهای آموزشی خود است، اظهار داشت: از این پتانسیل می توان به­ منظور انجام پژوهش­ های بین رشته ­ای جهت تولید محصولات علوم پزشکی از قبیل تجهیزات علوم پزشکی و دندانپزشکی، دارو و گیاهان دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی و ... با مشارکت رشته­ های علوم پزشکی و رشته ­های فنی مهندسی، علوم پایه و ... استفاده بهینه کرد که مدیریت انجام این موضوع و استفاده از ظرفیت اساتید پژوهشگر در این رشته­ ها، برعهده روسای مراکز تحقیقاتی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر انجام پژوهش های کاربردی به منظور تجاری سازی با حمایت شرکت های و صندوق های سرمایه گذاری خارج از دانشگاه، افزود: بر همین اساس شاخص­ های ارزشیابی برای این مراکز از طرف حوزه پژوهش معاونت علوم پزشکی ابلاغ شده و رتبه ­بندی آنها بطور سالیانه انجام خواهد شد.

در این کارگاه پژوهشی که با عنوان "‌مدل­ های انتقال تکنولوژی و تجاری ­سازی" برگزار شد، راهکارهای تجاری­ سازی ایده­ ها و محصولات فناورانه تولیدی در مراکز تحقیقاتی در قالب سخنرانی و پنل­ های تخصصی آموزشی- پژوهشی ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976779

وب گردی

وب گردی