سومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

سومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی و حجت­‌الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه به حضور خانواده شهدا و ایثارگران در این دانشگاه افتخار می‌کنیم، گفت: شأن این عزیزان بسیار باعظمت است و باید بتوانیم درخور این بزرگی، خدمات ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: این عزیزان جانفشانی کرده و از خون خود گذشتند تا ملت ما همواره سربلند باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی میزبان جمع بزرگی از خانواده شهدا و ایثارگر است و با تمام توان در راستای ارائه خدمات شایسته به این قشر می‌کوشد.

همچنین دکتر حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اداره کل متبوع خود، گفت: در حال حاضر 878 استاد، دو هزار و 540 کارمند و بیش از 200 هزار دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام­ شده در حوزه آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، اساتید و کارکنان تصریح کرد: راه اندازی سامانه ساجد، برگزاری سومین جشنواره آموزشی تحصیلی، ایجاد بانک اطلاعات نخبگان، پاسخگویی فعالانه به جامعه ایثارگر، برگزاری دومین دوره جایزه ملی ایثار، بازدید از دفاتر ستادهای شاهد و ایثارگر در واحدها، برگزاری همایش مدیران ستاد شاهد و ایثارگر، تدوین و گردآوری بخشنامه‌ها و آیین ­نامه‌های موجود در حوزه‌های کارکنان شاهد و ایثارگر، راه ­اندازی بانک اطلاعاتی اساتید شاهد و ایثارگر، راه­ اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی و مشارکت در برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله اقدامات این اداره کل در یک سال اخیر بوده است.

دکتر نصیرزاده با بیان اینکه 69 یادمان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ساخته شده است، گفت: 19 یادمان دیگر در حال احداث و تکمیل است، این در حالی است که 262 شهید گمنام والامقام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور آرمیده ­اند.

حجت‌الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، گفت: این یک ظرفیت و امانت ارزشمند نظام است که باید علاوه بر توجه به ارتقای تحصیلی و دانش آنها و پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی این گروه، در مجموعه‌های ارزشی نظیر دانشگاه نیز مدنظر باشند.

وی با اشاره به دو دغدغه مهم حضرت امام خمینی (ره) درخصوص تعلیم و تربیت و تهذیب ایثارگران، خاطرنشان کرد: این موضوع همه ما را به توجه خاص به ارائه خدمات شایسته به این سرمایه ارزشمند نظام وا می‌دارد.

حجت‌الاسلام کاویانی راد از تعامل سازنده و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976788

وب گردی

وب گردی