عراق به دنبال افزایش مهلت معافیت از تحریم‌های ایران

رویترز به نقل از منابع عراقی مدعی است عراق به دنبال افزایش مهلت 45 روزه معافیت از تحریم‌های ایران است و با تهران توافق کرده که این گاز وارداتی را با مواد غذایی تهاتر کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام دولتی عراق مدعی شد عراق و ایران موافقت کردند تا گاز و برق ایران را در برابر مواد غذایی از عراق معاوضه کنند.

به گفته این منابع آگاه، بغداد اکنون در تلاش برای دریافت موافقت آمریکاست تا اجازه دهد گاز ایران را که در تاسیسات تولید برق استفاده می‌کند، وارد کند و همچنین زمان بیشتری برای یافتن منبع جایگزین نیاز دارد.

به گفته رویترز، یکی از این منابع یک مقام ارشد دولتی و دیگری یک عضو کمیته انرژی در دولت عراق است.

این مقام عراقی گفت: «مهلت 45 روزه آمریکا برای توقف واردات گاز از ایران اصلا برای عراق در یافتن یک منبع جایگزین کافی نیست.»

«توقف واردات گاز ایران پس از این مهلت یک بحران انرژی واقعی ایجاد می‌کند. ما زمان بیشتری نیاز داریم...آمریکایی‌ها کاملا متوجه هستند که ما بسیار به گاز ایران نیاز داریم.»

واشنگتن پس از شروع مجدد تحریم‌های ایران در هفته گذشته، به عراق یک معافیت داد تا به واردات گاز و انرژی به همراه مواد غذایی از ایران ادامه دهد.

اما آمریکا اعلام کرده که این معافیت تنها 45 روز زمان دارد.

عراق به شدت به واردات گاز از ایران برای تامین سوخت تاسیسات تولید برق وابسته است.

به گفته دومین منبع آگاه، عراق درخواستی به آمریکا ارائه خواهد داد تا برای واردات گاز ایران بیش از 45 روز اجازه یابد. در عوض پرداخت پول گاز، «عراق مواد غذایی و اقلام بشردوستانه به ایران می‌دهد... ایران با این پیشنهاد موافقت کرده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 976794

وب گردی

وب گردی