چین از پایبندی ایران به «برجام» قدردانی کرد

به دنبال انتشار سیزدهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چین از پایبندی ایران به «برجام» قدردانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه از تلاش ها ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برجام قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: گزارش جدید آژانس نشان می‌ دهد که ایران به تمامی تعهداتش در «برجام »پایبند بوده است. بر این اساس از همه طرف های مرتبط با این توافق می خواهیم تا به حمایت از آن ادامه دهند.

این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی ۲۱ ابان ماه سال جاری در گزارشی اعلام کرد که میزان ذخیره‌سازی و غنی‌سازی اورانیوم ایران را مطابق با «برجام» مورد تأئید قرار داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه ای برای سیزدهمین بار اعلام کرد که ایران در راستای پیروی از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، میزان ذخیره‌سازی و غنی‌سازی اورانیوم خود را در میزان قید شده در برجام حفظ کرده است.

دیده‌ بان هسته‌ ای سازمان ملل در این گزارش تصریح کرد که به تمامی سایت‌ های مورد نیاز در ایران دسترسی داشته و بازرسان این سازمان هم تأیید کرده‌ اند که تهران سقف مجاز برای نگهداری اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را رعایت کرده است.

سیزدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی دوباره بر پایبندی ایران بر توافق هسته ای اذعان کرده است که آمریکا با نقض این توافق از ۵ نوامبر سال جاری میلادی (۱۴ آبان ماه) تحریم های یکجانبه ای را بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران به اجرادرآورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976798

وب گردی

وب گردی