نصب رآکتورهای نسل جدید بر روی یخ شکن های روسی

منابع کشور روسیه از نصب رآکتورهای جدید بر روی کشتی های یخ شکن خبر دادند که از بهره وری بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارشناسان شرکت «بالتیسکی زافود» در سن پترزبورگ دو رآکتور اتمی نسل جدید را بر روی کشتی یخ شکن «اورال» که هنوز در حال ساخته شدن توسط این شرکت است نصب کردند.

در بیانیه مطبوعاتی دفتر این شرکت آمده است رآکتورهای اتمی «ریتم – 200» که در دفتر «افریکانتوف» طراحی شده است جزیی از رآکتورهای دو گانه هسته ای است که قدرت هر کدام از آنها 175 مگاوات است.

از مشخصات این رآکتورهای هسته ای جدید و کوچک آن است که با استفاده از مقدار کمی برق می تواند مقدار زیادی انرژی هسته ای تولید نماید.

کارشناسان این شرکت همچنین این نوع از رآکتورها را بر رو بدنه یخ شکن «آرکتیکا» و «سیبریا» نیز نصب کرده اند که هنوز در کنار «اورال» در حال ساخت شدن هستند.

روسیه تنها کشور در جهان است که ناوگانی از یخ شکن های اتمی در اختیار دارد که از آنها برای همراهی کشتی های تجاری در گذرگاه دریایی شمال استفاده می شود تا یخ های موجود بر سر راه آنها را که قطر آن به 3 متر می رسد را شکسته و راه را برای آنها باز نماید.

هدف از ساخت یخ شکن های اتمی فراهم نمودن امنیت برای کشتی های حامل گاز مایع روسیه از چاه های گاز طبیعی این کشور در دو شبه جزیره «یامال» و «گیدان» و رساندن آنها به بازارهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976831

وب گردی

وب گردی