توجه به چالش های کارآفرینی و مهارت های آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: ایجاد یک پایش جدید در رشته ها و همچنین مهارت های آموزشی ، می تواند از طریق بازبینی رشته ها و توجه به چالش های کارآفرینی محقق شود.

دکتر سیف الله فضل اللهی قمشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بنده معتقد هستم برنامه و اهدافی که اخیرا، دکتر طهرانچی و بقیه دوستان به دنبال آن هستند، استراتژی های بسیار موثری در راستای تحقق برنامه ۱۴۰۴ است که قطعا با همکاری تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: اولین و موثرین راهکار در این زمینه، بالا بردن سطح کیفیت آموزش دانشگاه ها است و اگر بتوانیم روش هایی را به کار گیریم تا کیفیت واحدهای مختلف دانشگاه آزاد را در مقایسه با بقیه دانشگاه های کشور و حتی منطقه ارتقا دهیم، خود به خود، داوطلبان کنکور هم به سمت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی تمایل می یابند و به آن اعتماد خواهند کرد.
فضل اللهی افزود: امروزه موضوع مدیریت دانش حرف اول را در حوزه آموزش و دانشگاه می زند و بر این موضوع تمرکز دارد که شرط غلبه بر رقبای آموزشی، ارائه خدمات جدید و خلاقانه به علم آموزان و همچنین بالا بردن سطح کیفی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی است.
وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر، ایجاد یک پایش جدید در رشته ها و همچنین مهارت های آموزشی است که می تواند از طریق بازبینی رشته ها، توجه به موضوع و چالش های کارآفرینی محقق شود.
فضل اللهی در ادامه گفت: راهکار موثر دیگر که می تواند مکمل خوبی برای موضوع کیفیت افزایی باشد، جلب اعتماد دانشجویان، اساتید و همچنین جامعه بیرون از دانشگاه است یعنی در واقع، اعتماد آفرینی در دانشجویان، از طریق رضایت دانشجو و همچنین نحوه مدیریت و برنامه ریزی های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد ایجاد می شود.
وی در پاپان تاکید کرد: در واقع رضایت بخشی دانشجویان می تواند موجب ایجاد یک دید مثبت در تمام جامعه علمی و دانشگاهی باشد که قطعا همه مدیران و روسای دانشگاه آزاد اسلامی بر این موضوع اهتمام می ورزند و در راستای تحقق اهداف کلان ۱۴۰۴، تمام تلاش و همکاری خویش را به کار می گیرند.
انتهای پیام/
کد خبر: 976842

وب گردی

وب گردی