وزنه برداری خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد

گروهی از دانشمندان دانشگاه آیوا آمریکا با انجام تحقیقاتی اعلام کردند یک ساعت انجام حرکات وزنه برداری در طول هفته خطر ابتلا به سکته های مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که ورزش وزنه برداری برای مدت یک ساعت در هفته می تواند خطر ابتلا به سکته های مغزی و قلبی را تا حدود 70 درصد کاهش می دهد.

روزنامه دیلی میل انگلیس اعلام کرد پژوهشگران دانشگاه آیوا آمریکا این تحقیقات را بر روی بیش از 13 هزار شخص بالغ انجام داده اند.

دکتر تشول لی مسئول تیم پژوهشگران این دانشگاه در این باره گفت: مردم تصور می کنند باید زمان زیادی را برای وزنه برداری صرف کنند اما در واقع چند دقیقه انجام این ورزش برای حفظ سلامت قلب موثر است.

وی افزود: تقویت عضلات به تحرک مفاصل و استخوان ها کمک می کند و همچنین فوایدی برای نظام غذایی نیز دارد، معتقدم مردم از این مزیت ها با خبر نیستند.

لی ادامه داد: این ورزش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی، سکته های مغری و دیابت را کاهش داده و افزایش کلسترول خون را نیز کنترل می کند.

پیش از این برخی از محققان با انجام یک پژوهش به این نتیجه رسیدند که افراد دارای عضلات قوی از عمر بیشتری نسبت به کسانی که عضلاتی ضعیف دارند برخوردار هستند.

این پژوهش که توسط کارشناسان دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شد تاکید دارد قدرت عضلات تاثیر زیادی در افزایش طول عمر دارد.

در بخش دیگری از نتایج این پژوهش آمده است: افرادی که به تمریناتی اشتغال دارند که با آن عضلات خود را تقویت می کنند مدت طولانی تری زندگی کرده و هنگام مواجهه با عواقب پیری با مشکلات کمتری مواجه می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976843

وب گردی

وب گردی