«جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» در دانشگاه شریف برگزار می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف «جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» را با هدف ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام برگزار می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز‌های ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری به مدت ۵ روز توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف و با پیام ایران، در شریف برگزار می‌شود.

هدف اصلی این همایش، ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کمک به نشاط و بالندگی دانشجویان و دانشگاهیان، تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام از طریق ارتقاء تعلق روحی به فرهنگ بومی و حفظ میراث فرهنگی مناطق مختلف کشور می‌باشد. ویژگی مهم و برجسته این جشنواره، پرهیز از نگاه محدود به ارزش‌ها و مولفه‌های فرهنگی هنری اقوام و دوری از اجرای جشنواره‌ی نمایش اقوام به معنای عامیانه است. این همایش با اهداف متعالی، محتوایی و با تاکید بر محور‌های آموزشی، مطالعاتی، ترویجی و پژوهشی تالیف و طراحی شده و معرفی، ترویج فرهنگ و هنر تیره‌های مختلف اقوام و حفظ ارزشها، دستاورد‌ها و هویت اقوام در مسیر جهانی شدن است.

از مهمترین محورهای این همایش می‌توان به برگزاری جشنواره تئاتر آیینی استان‌ها، جشنواره موسیقی اصیل و محلی استان‌ها، جشنواره غذای محلی استان‌ها، نمایشگاه آثار نفیس قرآنی و نمایشگاه عکس و نقاشی شهدا و مشاهیر استان‌ها اشاره کرد.

گفتنی است، دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی دولتی واقع در خیابان آزادی تهران، ایران است. این دانشگاه در سال با نام دانشگاه صنعتی آریامهربنیانگذاری گشت که پس از انقلاب اسلامی، در آبان ۱۳۵۸، به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد. دانشگاه صنعتی شریف در محله طرشت تهران در نزدیکی میدان آزادی واقع شده، و پردیسی نیز در جزیره کیش در خلیج فارس دارد.

این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان ایران را جذب می‌کند. از ۵۰۰ هزار نفری که هر ساله در کنکور پذیرفته می‌شوند، ۸۰۰ نفر بالا می‌توانند وارد این دانشگاه بشوند. این مرکز به عنوان دانشگاه ام‌آی‌تی ایران خوانده شده‌است. دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976856

وب گردی

وب گردی