رونمایی از یک خانه خودکفا در تولید برق

یک خانه هوشمند طراحی شده توسط دانشجویان استرالیایی که بدون نیاز به انرژی خارجی می تواند برق مورد نیاز خود را تولید کند توانست در مسابقات «Solar Decathlon» رتبه اول را از آن خود کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «خانه هوشمند» که با استفاده از انرژی پاک کار می کند در مسابقه «Solar Decathlon» خاورمیانه حائز مقام اول گردید، این خانه توسط دانشجویان دانشگاه ولونگونگ استرالیا در دبی با همکاری مرکز «TAFE» استرالیا طراحی شده است.

بیش از 15 تیم از دانشجویان طراح و تکنسین از دانشگاه های مختلف جهان در این مسابقه بین المللی با هدف دستیابی به لقب بهترین خانه پایدار و اقتصادی به لحاظ انرژی شرکت کرده و برای جایزه 2.72 میلیون دلاری رقابت کردند.

ویژگی این خانه هوشمند که در این مسلبقات با نام «گل صحرا» شرکت کرده بود تولید انرژی کاملاً پاک مورد نیاز خود است که در نتیجه این خانه به هیچ منبع انرژی خارجی نیاز ندارد.

صفحه های خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام و دیوارهای این خانه هوشمند 57 کیلو وات برق تولید می کند در حالی که نیاز این خانه بیش از 38 کیلو وات نیست.

گل صحرا شامل آشپزخانه، حمام، سالن و دو اتاق خواب است و مجموع مساحت آن 90 متر مربع است.

کمیته برگزار کننده این مسابقات پیش از مشارکت پروژه های در این مسابقه آنها را در حوزه هایی چون طراحی منهدسی، ارتباطات، نوآوری ها، راحتی و فراهم نمودن انرژی برق مورد ارزیابی قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976880

وب گردی

وب گردی