400 مؤسسه آموزشی وابسته به دستگاه های اجرایی تجمیع شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه با فعالیت 2 هزار و 200 دانشگاه در کشور موافق نیست و در این زمینه 450 موسسه غیردولتی و وابسته به دستگاه های اجرایی را انحلال و تجمیع کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم اعتقادی به فعالیت 2 هزار و 200 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور ندارد، اظهار کرد: بر همین اساس طرح آمایش آموزش عالی در سال 93 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید .
وی درباره آخرین وضعیت اعطای مجوزهای وزارت علوم برای راه اندازی دانشگاه و مراکز آموزش عالی جدید، توضیح داد: این وزارتخانه از سال 93 تاکنون هیچ مجوری برای راه اندازی دانشگاه صادر نکرده است؛ برخی موارد محدود مانند مراکز حوزوی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال شدند.
به گفته معاون وزیر علوم، نه تنها دستگاه های آموزشی هیچ مجوز جدیدی برای فعالیت دریافت نکرده اند بلکه این وزارتخانه اقدام به انحلال و لغو مجوز 50 مرکز غیردولتی کرده است ؛ این مراکز به دلیل فاصله داشتن از استانداردها و در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرفعال شدند.
شریعتی نیاسر همچنین از تجمیع 400 مرکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری خبر داد.
وی با بیان اینکه وزارت علوم از منتقدان افزایش بی رویه دانشگاه ها در کشور است ، گفت : واحدهای بسیار کوچک و غیراستاندارد، امکان ارائه سطح قابل قبولی از آموزش عالی را ندارند؛ البته این مسئله در منافات با فعالیت مراکز آموزش عالی در تمام نقاط کشور نیست.
معاون آموزشی وزارت علوم، تصریح کرد: نقد این وزارتخانه بر مستقل عمل کردن مراکز است چرا که استقلال مراکز آموزش عالی یعنی اینکه تمام امکانات و ظرفیت های مورد نیاز را به طور مستقیم داشته باشند، در حالی که این امکانات را ندارند و نمی توانند در اختیار بگیرند.
شریعتی نیاسر بر ایجاد هم افزایی میان واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و گفت: با هم افزایی بین مراکز آموزش عالی می توان مراکز قدرتمندی با این پیش فرض ایجاد کرد که در تمام شهرها و مراکز کشور، دانشگاه ها به صورت تجمیع شده فعال باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976903

وب گردی

وب گردی