توسعه پژوهش های کاربردی در دانشگاه آزاد به جذب داوطلبان نخبه کمک می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند و تنها صرف داشتن یک مدرک تحصیلی برای فارغ التحصیلان کافی نیست.

دکتر عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: برای توسعه همه جانبه یک دانشگاه بحث انجام پژوهش‌های کاربردی با رویکرد حل مسائل جامعه و صنعت از سوی اعضای هیات علمی اهمیت ویژه‌‌ای دارد و یکی از مواردی که منجر به برتری یک دانشگاه به دیگر مراکز آموزش عالی می‌شود توسعه پژوهش های کاربردی است، که منجر به تولید علم شده و درآمدزایی دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند و تنها صرف داشتن یک مدرک تحصیلی برای فارغ التحصیلان کافی نیست در واقع اطمینان خاطر از آینده زمینه ساز ایجاد شغل و جذب داوطلب بیشتر است. در حال حاضر، مهم‌‌ترین مشکل دانشگاه‌‌های ما آموزش تئوری صرف است که باید در کنار این آموزش‌‌ها مهارت آموزی و کار آفرینی را جز برنامه‌های اصلی خود قرار دهیم تا دانشجویانی متخصص و با مهارت تربیت کرده که بتوانند در حل مسائل جامعه نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با گستردگی در سراسر کشور و ایجاد خدمات تحصیلی در دورترین نقاط ایران منجر به انقلاب آموزشی شده است تا جایی که از زمان تاسیس تا به امروز در رقابت با دانشگاه‌‌‌‌های دولتی که تعداد محدودی جذب دانشجو داشتند میزان افراد تحصیلکرده به طور چشمگیری افزایش یافته که دستاورد بزرگی برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

حیدری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بالایی دارد که با افزایش سطح کیفی و ارتقا زمینه‌‌های پژوهشی توانایی تبدیل شدن به دانشگاه اول کشور را دارد اما برای رسیدن به این هدف کلیه واحدهای دانشگاهی باید به طور منسجم و سازمان یافته همسو با اهداف تعیین شده حرکت کنند که به این ترتیب در آینده‌ای نه چندان دور می‌‌‌توانیم در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976910

وب گردی

وب گردی