کار قرآنی در دانشگاه‌ها باید متناسب با عنوان دانشگاه اتفاق بیفتد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:انظار می‌رود کار قرآنی در دانشگاه‌ها متناسب با عنوان دانشگاه اتفاق بیفتد. چرا که دانشگاه مرکز پژوهش و تفکرات قرآنی شگرف است و مطالب را باید با تمام ابعاد بررسی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز حجت الاسلام محمدیان رییس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است گفت: خدا را شکر که این رویداد بزرگ قرآنی در جوار علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود و باید تشکر کنیم از جهاد دانشگاهی که ۲۲ دوره جشنواره را برگزار کرد و نهادی بود که پایه گذار این نهاد قرآنی شد. پس از ۲۲ دوره قرآنی تقسیم کار انجام شد که هر سال یکی از مجموعه‌های آموزش عالی برگزاری این جشنواره را برعهده بگیرد و در حال حاضر ۱۲ سال است که آموزش عالی این جشنواره را برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال وزارت علوم در ابتدای حضور غلامی میزبان برگزاری این جشنواره شد که باید از میزبانی وزارت علوم تشکر کنیم.

محمدیان اضافه کرد: انظار می‌رود کار قرآنی در دانشگاه‌ها متناسب با عنوان دانشگاه اتفاق بیفتد. چرا که دانشگاه مرکز پژوهش و تفکرات قرآنی شگرف است و مطالب را باید با تمام ابعاد بررسی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: به اطلاعات قرآن اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. حفظ قرآن هم از ارزش بالایی برخوردار است و این‌ها در جایگاه بالایی قرار دارد. از دانشگاه انتظار می‌رود در مورد قرآن کار‌هایی عمیق تری ارایه دهند. ۱۴۰۰ سال است که این کتاب نازل شده و از بشریت دعوت کرده که اگر بهتر از این می‌توانید بگویید.

وی ادامه داد: نسخه پیچی در کمال انسانیت برترین سخن قرآن است این کاری است که قرآنیان دانشگاهی باید آن را انجام دهند.

محمدیان یادآور شد: ۴۰ سال است که ملت ما با تمام وجود این وعده الهی را تجربه کرده و در مقابل انواع ظلم‌ها مقاومت کردند. چند روز قبل گروه کوچک حماس به وعده خدا عمل کرد و دولت اسرائیل را فرو ریخت ملت یمن با اعتماد به وعده خدا ابهت عربستان را فرو ریخته و ۴ سال است که مقاومت می‌کند. این نشان می‌دهد که هر جا به وعده خدا عمل کردیم بلاشک خدا هم به وعده اش عمل کرده است.

وی یادآور شد: دانشجویان قرآنی باید دانشگاه‌های ما را با عکس قرآن متنعم کنند. که در همه رشته‌ها می‌توانیم از قرآن استفاده کنیم بشریت تشنه این پیام است که هم با خدا ارتباط برقرار کند و هم دنیا را آباد کند این نیاز امروز بشر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 976930

وب گردی

وب گردی