ابهام در تأسیس شعبه سوریه دانشگاه تربیت مدرس/ وعده ای که عملی نمی شود

وزیر علوم چند روز پیش اعلام کرد یک شعبه از دانشگاه تربیت مدرس به منظور تحصیل دانشجویان سوریه ای در این کشور راه اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی روز چهارشنبه در دیدار با محمد حسین راغب الحسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمان سوریه، اعلام کرد دانشگاه تربیت مدرس مسئولیت ایجاد یک واحد دانشگاهی در کشور سوریه را برعهده دارد. انتظار می رود شرایط تأسیس این دانشگاه با پیگیری‌های مستمر فراهم شود.

تعداد قابل زیادی دانشجویان سوری در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کشورمان مشغول به تحصیل هستند.

البته مسؤلان دانشگاه تربیت مدرس از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده اند و همه چیز را به خود وزارت علوم واگذار کرده اند چون دولت سوریه تصمیمی در این مورد نگرفته است و به این زودی ها شعبه جدیدی تاسیس نخواهد شد.

احمدی: وزارت علوم پیگیر شعبه جدید در سوریه است/ زمان تاسیس شعبه مشخص نیست

محمد تقی احمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تاسیس شعبه جدید برای دانشجویان سوری گفت: فعلا منتظر تصمیم دولت سوریه هستیم و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

وی افزود: خود وزارت علوم پیگیری های لازم برای احداث شعبه جدید در سوریه را انجام خواهد داد و فعلا منتظر هستیم.

احمدی با اشاره به زمان مشخص برای تاسیس شعبه دانشگاه تربیت مدرس در سوریه ادامه داد: هیچ زمانی برای تاسیس شعبه جدید نداریم.

تفاهم نامه 20 ساله

در اواخر دهه 70 تفاهم نامه ای بین ایران و سوریه برای تاسیس دانشگاه ها امضا شد اما از آن زمان تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

از طرفی سوریه در حال حاضر شرایط پایداری ندارد و انجام این پروژه در ابهام به سر می برد.

غلامی: آماده مشارکت در حل مشکلات دانشگاهی در سوریه هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: قصد داریم برای پذیرش دانشجویان بیشتر شعبه جدیدی از دانشگاه تربیت مدرس را در سوریه تاسیس کنیم.

وی افزود: هم اکنون در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت در حل مسائل و مشکلات پیش روی کشور سوریه وجود دارد.

دانشگاه تربیت مدرس: پروژه از سال 87 متوقف شده است

فاطمه هاشمی کارشناس امور علمی و بین المللی دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص گفت: تفاهم نامه در چند سال گذشته امضا شده بود اما از سال 87 این پروژه متوقف شده است و اگر درخواستی صورت گیرد به دفتر ما ابلاغ خواهد شد و تا کنون هیچ ابلاغیه ای به دستمان نرسیده است.

از ایران تا سوریه

با توجه به مشکلات فراوانی که اکثر دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خود داشته اند باید دید وزرات علوم با اختصاص چه بودجه ای دانشگاهی را در سوریه احداث خواهد کرد یا اینکه این وعده عملی می شود یا نه؟

این دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی جدید با مشکلاتی مواجه بود و دانشجویان چند روز در دانشگاه به نشانه اعتراض تجمعاتی داشتند.

باید دید وزارت علوم می تواند طوری دانشگاه را تاسیس کند که دانشجویان سوری با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976944

وب گردی

وب گردی