ساخت هواپیما مطابق دانش فنی جهان میسر است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: هواپیما یک محصول بین‌المللی است و باید مطابق دانش فنی جهان ساخته شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص ساخت هواپیما به کمک متخصصان داخلی، بیان کرد: هواپیما یک محصول بین‌المللی است و باید مطابق دانش فنی جهان ساخته شود. اگر در طول سال‌های گذشته حمایت‌های همه‌جانبه برای صنعت هواپیمایی صورت می‌گرفت اکنون در پله‌های بالاتری ایستاده بودیم.

وی افزود: ما برای این‌که بتوانیم هواپیما بسازیم باید از هواپیماهای ساده‌تر دونفره با موتور ملخی شروع می‌کردیم، بعد از آن وارد طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده شدیم و تصمیم گرفته شد هواپیمایی که در جهان تیراژ بالایی داشت بومی شود.

به گفته منطقی، اگر همه قطعات هواپیما در داخل ساخته شود اما توانایی مدیریت آن در داخل وجود نداشته باشد باز هم وابستگی در مهم‌ترین بخش به خارج وجود خواهد داشت اما ما از مهم‌ترین بخش کار خود را آغاز کردیم تا بتوانیم پیشرفت زیادی در صنعت هوایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976948

وب گردی

وب گردی