یادی از رمان نویس مشهور آرژانتینی در هیسپان تی وی

گذری کوتاه بر زندگی «خولیو کورتاسار» رمان نویس و شاعری از آرژانتین سوژه این هفته برنامه فرهنگی ادبی «بر بال سخن» از هیسپان تی وی است.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «بر بال سخن» با موضوع ادبیات و زندگی مشاهیر ادبی کشورهای آمریکای لاتین این هفته برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی گوشه هایی از زندگی «خولیو فلورنسیو کورتاسار» نویسنده ای را به تصویر کشیده است که از پدر و مادری آرژانتینی در بلژیک به دنیا می آید، در آرژانتین بزرگ می شود و در فرانسه به شهرت رسیده و همان جا به خاک سپرده می شود.
در این برنامه می بینیم «خولیو» در سال 1914 در بروکسل بلژیک، از پدر و مادری آرژانتینی متولد می شود. او بخش بزرگی از بهترین و شناخته شده‌ترین کارهایش را در فرانسه نوشته است؛ جایی که در سال ۱۹۵۱ در آنجا شروع به کار می کند. از وی به عنوان یکی از بارورترین، متعهدترین و جهانی‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین یاد می کنند. منتقدان ادبی از کورتاسار به عنوان یکی از نویسندگان شاخص دهه ۱۹۶۰ نام می‌برند.
«بر بال سخن» نشان می دهد که خولیو با انتشار رمان «رائیولا» به محبوبیتی دو چندان می رسد. علاوه بر رائیولا، جایزه ها، تفنگ اسباب بازی:62 و دستورالعملی برای مانوئل از دیگر آثار شناخته شده این نویسنده آرژانتینی است.
برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

کد خبر: 976961

وب گردی

وب گردی