وزارت علوم و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهم نامه امضا کردند

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور انجام دوره‌های فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در این خصوص اظهار داشت: فرصت‌های مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی ها و مهارت آنان در جهت انتقال یافته‌های پژوهشی و کسب دانش بومی فراهم می‌سازد.
وی افزود: در این راستا و برای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی نمودن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه، تفاهم‌نامه همکاری انجام دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تدوین و امضا شد.
دکتر سیف تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان علمی اعضای هیات علمی توانمند و متعهد در فرآیند توسعه علوم، تحقیقات و فناوری‌های مورد نیاز بخش دفاع و تامین نیازهای بخش دفاع، با تاکید بر دو مولفه بومی سازی و روزآمدی و انتقال یافته‌های جدید دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه علم و فناوری مرتبط با بخش دفاع به سازمان‌های دفاعی، در راستای ارتقای توان علمی و فنی صنایع دفاعی از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری می‌باشد.
به گفته وی تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین مراکز آموزشی و واحدهای صنعتی دفاعی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌ها و فناوری‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت دفاعی دیگر اهداف این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به اینکه شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت، ۱۷ شهریورماه سال جاری مصوب و به همه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ابلاغ گردید گفت: در این شیوه نامه گذراندن دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزامی و اعضای هیئت علمی رسمی نیز با گذراندن این دوره از مزایای تشویقی آن بهره مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع به امضا رسید و امضای موافقت‌نامه‌های همکاری با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برنامه قرار دارد که پس از امضا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 976973

وب گردی

وب گردی