پژوهشگاه علوم ورزشی، برای گذراندن فرصت مطالعاتی دانشجو دکتری جذب می کند

پژوهشگاه علوم ورزشی، دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌های سراسر کشور را برای گذراندن فرصت مطالعاتی کوتاه مدت جذب می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل ازموزه ملی علوم و فناوری، دکتر سیف اله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری در این مراسم به تلاش ۹ ماهه همکاران موزه در برگزاری این جشنواره علمی اشاره کرد و افزود: موزه ملی علوم و فناوری برای رسیدن به اهداف متعالی خود که همان ترویج علم در جامعه است، شیوههای مختلفی از جمله برگزاری انواع کنفرانس، نشست، سخنرانی و گردهمایی علمی به کار میگیرد و یکی از این شیوهها، «جشنواره علم برای همه» است که هر ساله در هفته علم و با موضوعات روز جامعه برگزار میشود.
وی گفت: جشنواره سال گذشته با موضوع «همزیستی با زلزله» هم زمان با زلزله غرب کشور برگزار شد و امسال به موضوع تغذیه و سلامتی پرداختهایم.
دکتر جلیلی با بیان اینکه موزه ما به عنوان یک مرکز کوچک، انجام وظیفه میکند، تصریح کرد: کشور ما در زمینه تغذیه نیاز به برنامهریزی مدون دارد و باید شیوههای مصرف مواد غذایی اصلاح شود.
در ادامه، مرضیه ادهم متخصص علوم ارتباطات با بیان اینکه امروزه «رسانه» در همه موضوعات از جمله تغذیه نفوذ دارد، افزود: رسانهها اسپانسر محور هستند و دیگر آن اعتماد سابق به تلویزیون وجود ندارد بنابراین باید به تمام آنچه در رسانهها تبلیغ میشود شک کرد.
ادهم تصریح کرد: رسانهها سرعت انتقال را بالا بردهاند اما درستی اخبار و پیامها پایین آمده است و در چنین شرایطی، ما باید یاد بگیریم همه چیز را راحت نپذیریم و به دنبال منابع معتبر باشیم.
وی «سواد رسانهای» را توانایی تشخیص درستی و نادرستی اخبار و پیامها عنوان کرد و ادامه داد: با وجود نفوذ رسانهها در دنیای امروز، راه حلی که یونسکو در سال ۲۰۱۷ ارائه داد، «تفکر انتقادی» بود؛ یعنی فرد فرد جامعه مجهز به تشخیص درستی و نادرستی اخبار شوند.
به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره علم برای همه، بازدید از موزه ملی علوم و فناوری و غرفههای این جشنواره برای همه بازدیدکنندگان «رایگان» بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 976975

وب گردی

وب گردی