دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سی‌آی‌ای» اعلام کرد دستور قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی از سوی ولیعهد عربستان صادر شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سی‌آی‌ای» اعلام کرد دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی از سوی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان صادر شده است.

این خبر از سوی منابع نزدیک به این پرونده اعلام شد و به گفتۀ آنها، سازمان سیا برخی از نهادهای عالی آمریکا از جمله کنگرۀ این کشور را در جریان تحقیقات و ارزیابی‌های خود در این پرونده قرار داده است.

نتیجه‌گیری سیا بر خلاف ادعاهای دولت عربستان است که همواره هرگونه دخالت ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی را رد کرده است.

این نتیجه‌گیری که دقیق‌ترین ارزیابی انجام شده از سوی آمریکا در پروندۀ قتل جمال خاشقجی محسوب می‌شود، تلاش‌های دونالد ترامپ را برای حفظ روابط با متحد کلیدی خود در منطقۀ خلیج فارس، وارد مرحلۀ پیچیده‌‌ای می‌کند.

در همین ارتباط رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده جزئیات مساله کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را نادیده نمی‌گیرد. ترامپ گفت: وی با «مایک پامپئوم، وزیر خارجه آمریکا و سازمان سیا درمورد کشته شدن خاشقجی صحبت خواهد کرد.

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز در اظهاراتی صریح اعلام کرد: تمامی شواهد دال بر دست داشتن ولیعهد عربستان در ماجرای قتل جمال خاشقجی است.

«باب کروکر»، سناتور آمریکایی در توییتر خود نوشت: همه چیز به این سمت اشاره دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست را صادر کرده است.

او ادامه داد، پیش از آن که محمد بن سلمان افرادی را اعدام کند که در واقع دستور خود او را اجرا کرده‌اند، دولت ترامپ باید عزمی راسخ در مسئولیت‌پذیری خود نشان دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 976995

وب گردی

وب گردی