دانشگاه پژوهش محور، نیروی متخصص تربیت می کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: دانشگاه پژوهش محور، نیروی متخصص تربیت می کند و با جایگزینی سیستم پژوهشی دانشجویان در بطن کار قرار می‌گیرند و به طور عملی مهارت و تخصص‌های لازم را کسب می کنند.

دکتر مهدی زواری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تغییر سیستم آموزشی به پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با جایگزینی سیستم پژوهشی نیروهایی تربیت می‌کنیم که در راستای رفع نیازهای جامعه و حل مسائل گام برمی‌دارند. در سیستم پژوهشی دانشجویان در بطن کار قرار می‌گیرند و به طور عملی مهارت و تخصص‌های لازم را کسب می کنند که این امر در پژوهش‌های کاربردی رخ می‌دهد و در عمل دانشجویان متخصص پرورش می‌دهیم، در واقع با این نگاه می‌توان گفت تغییر سیستم آموزشی به پژوهشی جز اولویت‌های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: سیستم پایان‌نامه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید تغییر کند و مبنای ارائه پایان‌نامه‌ها بر طبق سیستم پژوهشی قرار گیرد، موضوعات پایان نامه‌ها انسجام یافته و در راستای رفع نیازهای دانشگاه و کشور قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در ادامه خاطر نشان کرد: پژوهش صرف، تنها منجر به تولید علم می‌‌‌‌شود؛ اما پژوهش‌های کاربردی درآمدزایی و کارآفرینی به همراه دارد. بنابراین اهمیت به پژوهش‌های کاربردی باید در راس سیستم پژوهشی دانشگاه آزاد قرار گیرد که منجر به تربیت نیروی متخصص و کارآمد خواهد شد و بعد از فارغ التحصیلی و ورود به بدنه اشتغال و فعالیت توانایی حل مسائل مختلف را داشته و در مسیر توسعه و تعالی کشور گام بردارند.

زواری یاد آور شد: دانشگاهی که سیستم پژوهشی را جایگزین سیستم آموزشی کند در مسیر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم قرار گرفته تا به این طریق در مسیر پژوهش محوری حرکت کرده و در کنار تربیت دانشجو، پژوهش‌هایی انجام دهد که گره از مسائل دانشگاه و کشور بگشاید؛ بنابراین به جهت دستاوردهای مفید و غیر قابل انکاری که سیستم پژوهشی نسبت به سیستم آموزشی دارد توجه به این مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977018

وب گردی

وب گردی