ذاکر: «هتل فرهیختگان» محل مناسبی برای زندگی زوج های جوان دانشجو است

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: اگر مسئولان دانشگاه آزاد دغدغه ازدواج جوانان را دارند، هتل فرهیختگان این دانشگاه محل مناسبی برای زوج های جوان دانشجو، در سال های ابتدایی زندگی است.

حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره گسترش ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها با توجه به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: ازدواج های دانشجویی اگر همراه با تبلیغ ازدواج آسان صورت بگیرد و هزینه هایی را که بر جوانان تحمیل می شود را به شکل موثری کم کند، می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: به عنوان مثال، جشن عروسی چندین زوج را به صورت همزمان می توانیم در سالن ها و تالارهای موجود در دانشگاه آزاد برگزار کنیم؛ این اقدام می تواند بخشی از هزینه های ازدواج را جبران کند.

ذاکر با اشاره به آموزش های قبل از ازدواج ادامه داد: باید کارگاه هایی به منظور آموزش مسائل قبل از ازدواج در دانشگاه ها راه اندازی شود که جوانان با مسائلی از قبیل قناعت در زندگی مشترک آشنا شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: ازدواج دانشجویی به تنهایی شاید نتواند به بهبود وضعیت ازدواج کمک کند، ما وظیفه داریم که جوانان را ترغیب به ازدواج به ویژه ازدواج آسان کنیم.

وی گفت: اگر مسئولان دانشگاه آزاد دغدغه ازدواج جوانان را دارند، هتل فرهیختگان این دانشگاه محل مناسبی برای زوج های جوان دانشجو، در سال های ابتدایی زندگی است و مسئولان باید بستر را فراهم کنند؛ در دانشگاه آزاد اسلامی امکانات و بستری مناسب برای ترویج ازدواج دانشجویی با هدف ازدواج آسان وجود دارد.

ذاکر در پایان خاطر نشان کرد: ازدواج در دانشگاه، اگر با هدایت مراکز فرهنگی صورت بگیرد و انتخاب افراد بر مبنای عقل باشد و احساساتی نباشد، می تواند موفقیت آمیز باشد؛ این ازدواج به دلیل این که در یک جامعه دانشگاهی انجام می شود و قشر فرهیخته این اقدام را انجام می دهند، با برگزاری های کارگاه های آموزشی و مشاوره های قبل از ازدواج، موفق خواهد بود و منجر به جدایی و طلاق نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977065

وب گردی

وب گردی