پیروزبخت: در زمینه فضای فیزیکی و استانداردسازی محیط با وزارت آموزش پرورش همکاری می کنیم

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش پرورش، قرار شده ما به وزارت آموزش و پرورش در راستای استاندارسازی محیط ها و مفاهیم آموزشی کمک کنیم،‌حتی می توانیم در زمینه فضای فیزیکی مدرسه ها نیز فعالیت داشته باشیم.

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان ملی استاندارد گفت: تفاهم نامه ای که امروز میان سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، فقط در رابطه به محتوای کتاب های درسی نبوده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه برخی مواردی لحاظ شده است که به نظام استانداردسازی در آموزش پرورش باز می گردد.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در هفته گذشته طی مراسم روز ملی ارزیابی کیفیت برگزار شد که در آن، 10 مدرسه موفق به اخذ لوح تقدیر از سوی سازمان ملی استاندارد شدند.

وی اضافه کرد: مواردی که پیش تر به آن اشاره شد،‌ از جمله فعالیت هایی است که ما با وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم و به نقطه نظرهای مثبتی در این زمینه رسیده ایم.

پیروزبخت بیان کرد: امسال حدود 27 هزار مدرسه ارزیابی شده است و در موارد مختلف این موارد فیلتر شده و به 10 مدرسه رسیده است. این مدارس از تمامی نقاط کشور برگزیده شناخته شده اند.

وی اظهار داشت: جدای بحث کیفیت،‌ بحث استاندارسازی مطرح شد، ما از‌ آموزش و پرورش خواستیم که نکاتی در رابطه با استاندارد در مطالب و کتاب های بیاورند تا مفاهیم استانداردسازی به دانش آموزان آموزش داده شود که این موضوع در حال حاضر تحقق پیدا کرده است.

رییس سازمان ملی استاندارد در پایان تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شده ما به وزارت آموزش و پرورش در راستای استاندارسازی محیط ها و مفاهیم آموزشی کمک کنیم،‌حتی می توانیم در زمینه فضای فیزیکی مدرسه ها نیز فعالیت داشته باشیم، به طور کلی در یادگیری مهارت ها و موارد این چنینی با وزارت آموزش پرورش منعقد کردیم.

گفتنی است صبح روز یکشنبه سید محمدبطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش و نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان ملی استاندارد منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977068

وب گردی

وب گردی