نقد و بررسی کتاب «راه بی سرانجام؛ سرگذشت آسوریان در جنگ جهانی اول» در دانشگاه تهران

به مناسبت یکصدمین سالگرد پایان جنگ‌جهانی اول، نشست نقد و بررسی کتاب «راه بی سرانجام؛ سرگذشت آسوریان در جنگ جهانی اول»، سه شنبه 29 آبان، ساعت 15 توسط کانون مطالعات بینا رشته ای فرهنگی باشگاه دانشجویان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست کاوه بیات (پژوهشگر تاریخ معاصر)، احسان هوشمند (پژوهشگر مطالعات اقوام)، سیروان خسروزاده (مولف کتاب) سخنرانی خواهند داشت.
جنگ جهانی اول یکی از مهمترین مقاطع تاریخ معاصر ایران است که متاسفانه به رغم صد سال از گذشت آن، وقایع و رخدادهای مرتبط با آن هنوز تا حد زیادی ناگفته و نانوشته باقی مانده اند. سرگذشت آسوریان ایران و عثمانی در این مقطع یکی از مسائلی است که متاسفانه باوجود اهمیت غیرقابل انکار آن، مغفول واقع شده و بدتر آنکه تحت تاثیر روایت های ناقص، تصویر آشفته ای از این موضوع در تاریخ معاصر کشورمان نقش بسته است.
کتاب راه بی سرانجام در راستای رفع روایت یکجانبه گرایانه ای که تا به امروز نسبت به آسوریان در جنگ جهانی اول وجود دارد اقدام به بهره گیری از اسناد و منابع نویافته کرده است.
کتاب متشکل از یک مقدمه و پنج فصل و سه پیوست است. برخی از محورها و مسائل مورد بحث در این فصول برای نخستین بار مطرح می شود. در مجموع به نظر می رسد در راه بی سرانجام سرگذشت آسوریان آن گونه که بوده روایت شده است.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به نشانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، طبقه سوم، گروه تاریخ، تالار استاد عباس اقبال آشتیانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977072

وب گردی

وب گردی